Steven slate VCC-VARNING!

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Skriv svar
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Steven slate VCC-VARNING!

Inlägg av GandhiMK2 »

Vet inte om ngn av er använder detta men hur som helst så kom igår en update , 1.5, som verkar ha fuckat upp mina öron ett snäpp till...
Fanskapet skickade plötsligt ut vitt brus på digitala nollan när jag satt och jobbade på rätt bra volym med en mix som peakade runt -8 db.... HELT VIDRIGT!
Det sjuka är att jag fick ett mail där dom skrev "pga lite supporttickets vi fått in under dagen så drar vi tillbaka 1.5" men jag tänkte att jag kan ju prova dom i alla fall , i tron att det kanske fick logic att låsas eller whatever...
Hur FAN kan dom INTE skriva att det skickar ut brus helt plötsligt?!?
Jag har sån jävla ångest över det nytillkomna bruset i örat och den uppenbara diskantförlusten.
Jävla sopor...

Anyway: VARNING för 1.5 , om det nu finns några vcc-användare här...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Shit!
Bara att hoppas på att det är tillfälligt...
Har fått några smällar live som jag trott skulle bli permanenta men jag har klarat mig hyfsat. Fast många bäckar små...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »

Fasen vad jobbigt! :(
Var kommer denna stress att uppdatera mjukvara hela tiden ifrån? Och då syftar jag på utvecklarna. Inte användarna.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

för en gångs skull så innehöll ju uppdateringen ngt vettigt. en ny consol som lät kanon.....tills...tja...

Det sjuka är att jag ALDRIG uppdaterar något tills alla andra säger att det funkar prickfritt....förutom dom uppdateringar som skadar mej fysiskt...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Fy vad tråkigt. Reason och några andra pluggar har haft liknande buggar tidigare. Jag var otroligt nära på att klippa till en bäbis som vrålade mig rätt i örat en gång. Det pep i örat i en vecka. Jag hatar skrikande barn. Man är ALDRIG förberedd när dom sätter igång. Ingen favorit för en ljudtekniker.

//Jan
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »

Jan Hellman skrev:Fy vad tråkigt. Reason och några andra pluggar har haft liknande buggar tidigare. Jag var otroligt nära på att klippa till en bäbis som vrålade mig rätt i örat en gång. Det pep i örat i en vecka. Jag hatar skrikande barn. Man är ALDRIG förberedd när dom sätter igång. Ingen favorit för en ljudtekniker.
Som barnälskande ljudtekniker känner jag att vill nyansera bilden. Barn vet inte alltid "hur man uppför sig" och det är inget konstigt i det. Det är upp till oss vuxna att berätta hur det går till.

Sedan blev jag lite överraskad att du nämnde just Reason, som imho har hållit en mycket stabil utveckling.
Senast redigerad av joachime den tor 13 okt 2011, 18:41, redigerad totalt 1 gånger.
Jobbar på Reason Studios
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Jan Hellman skrev:Fy vad tråkigt. Reason och några andra pluggar har haft liknande buggar tidigare. Jag var otroligt nära på att klippa till en bäbis som vrålade mig rätt i örat en gång. Det pep i örat i en vecka. Jag hatar skrikande barn. Man är ALDRIG förberedd när dom sätter igång. Ingen favorit för en ljudtekniker.

//Jan
Vår dotter skrek mycket i bilen under hennes första år. Jag stoppade in propparna innan vi klev in i bilen....skrik på du unge!! ;-)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

joachime skrev:
Som barnälskande ljudtekniker känner jag att vill nyansera bilden. Barn vet inte alltid "hur man uppför sig" och det är inget konstigt i det. Det är upp till oss vuxna att berätta hur det går till.

Sedan blev jag lite överraskad att du nämnde just Reason, som imho har hållit en mycket stabil utveckling.
Jag skojjade lite där utan smily. Jag hatar inte barn och jag vet att dom skriker för att dom inte har någon koll. Men likt förbannat är det lite jobbigt när dom sätter igång. Men jag hatar dom inte. ;)

Jag själv har slutat använda Reason helt och hållet då rewire funkat för dåligt och det var faktiskt en uppdatering som kunde sätta igång och pipa hej vilt. Fast det var ett tag sedan. Kom en uppdatering hyffsat fort. Men det var några som blev lomhörda i den vevan. Inte jag dock. Jag hann aldrig installera den uppdateringen. Men nu verkar Reason funka bättre än någonsin. Kanske dags att uppdatera licensen.....

//Jan
Senast redigerad av Jan Hellman den tor 13 okt 2011, 20:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:

//Jan
Vår dotter skrek mycket i bilen under hennes första år. Jag stoppade in propparna innan vi klev in i bilen....skrik på du unge!! ;-)
Bild

Det här är perfekt. Varför tillverkas det inte bilar med "svärmorslucka" längre? Svärmor och barn kan sitta utomhus!! :twisted:

//Jan
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Steven Slate kontaktade mej precis och sa sorry.
Det var ju fair gjort. Han verkar vara väldigt utåtriktad, Steven.....han har bla en mailadress där han vill att man bara ska tjöta och där han vägrar svara på tech-frågor. Dom ska gå via supporten....
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

f-bass skrev:Steven Slate kontaktade mej precis och sa sorry.
Det var ju fair gjort. Han verkar vara väldigt utåtriktad, Steven.....han har bla en mailadress där han vill att man bara ska tjöta och där han vägrar svara på tech-frågor. Dom ska gå via supporten....
Väldigt mogen kille också

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gYuHTHGEqfU[/youtube]
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »

Jan Hellman skrev:Jag själv har slutat använda Reason helt och hållet då rewire funkat för dåligt och det var faktiskt en uppdatering som kunde sätta igång och pipa hej vilt. Fast det var ett tag sedan. Kom en uppdatering hyffsat fort. Men det var några som blev lomhörda i den vevan. Inte jag dock. Jag hann aldrig installera den uppdateringen. Men nu verkar Reason funka bättre än någonsin. Kanske dags att uppdatera licensen.....
När var det här?
Jobbar på Reason Studios
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

joachime skrev:
Jan Hellman skrev:Jag själv har slutat använda Reason helt och hållet då rewire funkat för dåligt och det var faktiskt en uppdatering som kunde sätta igång och pipa hej vilt. Fast det var ett tag sedan. Kom en uppdatering hyffsat fort. Men det var några som blev lomhörda i den vevan. Inte jag dock. Jag hann aldrig installera den uppdateringen. Men nu verkar Reason funka bättre än någonsin. Kanske dags att uppdatera licensen.....
När var det här?
Minns inte exakt men ca 3 - 4 år sedan uppskattningsvis. En polare har fortfarande detta problem med Reason men enbart om han kör en udda tredjepartsplugg, minns inte vilken, på samma kanal. Kompabilitetstjafs. Så länge han undviker detta så är allt hi-life. Han har kanske löst det nu dock. Har inte pratat med honom sedan i vintras. I hans fall är/var det säkert den andra pluggen som är den stora boven i dramat. Men enbart i kombination med Reason. Det händer konstigheter i datorernas värld ibland. Jag har själv haft besynnerliga problem med andra pluggar. Inte som skapat hörselskador utan mer att jag varit rädd för att dom ska skada högtalarna. En jävla plugg släppte ifrån sig ett kraftigt *POFF* varje gång man aktiverade pluggen innan dom fixade den buggen. Då vart jag sur tills det löste sig.

//Jan
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »

Anledningen till att jag frågade var att senast jag hörde om liknande problem var i samband med att Reason 3 släpptes. Det var 2005.
Jag har faktiskt inte hört om några allvarliga problem med Reason sedan dess. Propellerhead, tvärtemot stora delar av branschen, betatestar noggrant inför varje release.

Däremot är det inte alltid en dans att få rewire att fungera. Många programutvecklare inkluderar rewire-drivisar i sina installationsprogram. Vad som kan hända då är att en befintlig drivrutin ersätts av en äldre som följer med installationen Helt plötsligt fungerar inte Reason ihop med Cubase, Logic, Pro Tools etc.
Dessutom. Från och med version 6 går det att köra Reason som ren 64-bitars applikation. Vill man jobba med rewire krävs dok en 64-bitars version av värdprogrammet. Eller så ser man till att Reason startar i 32-bitar.
Krångligt, jag vet. :(
Jobbar på Reason Studios
Skriv svar