bidde fel med färgläggningen förut,

Visst är det så!Poester skrev:Den till höger av alla mikplaceringarna tycker jag är bäst fortfarande!
Det är nog som sagt bara så att du har sett den lite väl mycket så du hinner tröttna, men jag hade varit sjukt nöjd om jag fått lägga fingrarna på en dylik...macahan skrev:Den till höger är ju min tänkta placering. Men det är något lurt med halsmickens placering.. beror nog på plektrumskyddet som jag inte är nöjd med längre.
Jo, jag tror att det är en bra byggare absolut. Jag ska fundera färdigt över specarna på basen så att jag kan fråga priser hos byggare.. yrkesskadad även där.Poester skrev:Det är nog som sagt bara så att du har sett den lite väl mycket så du hinner tröttna, men jag hade varit sjukt nöjd om jag fått lägga fingrarna på en dylik...macahan skrev:Den till höger är ju min tänkta placering. Men det är något lurt med halsmickens placering.. beror nog på plektrumskyddet som jag inte är nöjd med längre.
Vad tror du om min kontakt jag skickade för ett par dagar sedan?
Han var väldigt imponerad!
Först utgår jag från utseende efter vetskapen att jag vill ha ett tvåmickat instrument.Cuba skrev:Det här med mickplacering, går du bara på look eller har du något ljud ideal? Vad jag förstår så finns det vissa sweet spots utmed strängen där mickarna fungerar som bäst.
Ah, men jag tycker det funkar lika bra utan förlängd greppbräda också.macahan skrev:joo, det är faktiskt en väldigt bra mix i just den grejjen fender/rick.. kruxet blir att det blir så många band på halsen så ser det möbelbas ut.. och det vill jag inte..knedy skrev:Hmm, om jag ställer en sån här retorisk fråga: Vad händer om man förlänger greppbrädan när till halsmicken?
Nu lånar jag bara en gammal sketch jag snabbt moddat, jag kan ju inte sån fancy smancy 3D.
http://img190.imageshack.us/img190/7783/dsgf.png
Då tyckte jag man lika gärna kunna sänka ner plektrumskyddet på övre hornet, så blir det mer rick-igt. Blir nog snyggare om man gör en jämnare båge mellan undre till övre hornet på plektrumskyddet.. om det makes any sense. Som ett rickenbacker fast med schwung!
Något att fundera på?
Den gillar jag inte när halsarna blir så långa på just fenderdesignen. Det blir någon slags obalans. Däremot hade det fungerat klockrent om det varit rick-form på kroppen. IMO såklart..