Cuba skrev:"Dommadär ska åka hem till dom och äta upp dommadäras glass."
Dem därna meningarna är roliga!!
Håller med om att det är skrämmande hur dåligt folk stavar, huhh!
kan plussa på med de som inte skriver kommatecken och punkt heller, det är roligt. Inte.
En störig grej som en vän på facebook (som för övrigt är en musikfestival) gör är att sätta kommatecknet på fel sida. Så här tex:
Förband till Johnny and the Roccos den 3/9 blir Tupelo Highshots ,du får inte missa denna kvällen ,det kommer bli en kanon kväll med massa bra musik ,hoppas att just du kommer see you there
nu är jag ju iofs inte från skåne.. men på god väg.
Stämmer helt, Störig här nere betyder bara att någon är irriterande eller liknande. Inte att den personen är kaxig eller uppkäftig. Det kallar vi (jag) "spydig".
Stämmer helt, Störig här nere betyder bara att någon är irriterande eller liknande. Inte att den personen är kaxig eller uppkäftig. Det kallar vi (jag) "spydig".
Så även på västkusten.
Så även i Ulricehamn.
Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
Ett annat fruktansvärt exempel:
Man spenderar INTE tid, man tillbringar tid.
Har jobbat med en ekonomichef som alltid skrev hela mailet på ämnesraden, med versaler och utan skiljetecken.
Nio gånger av tio blev det till att returnera med kommentaren: Läst men ej förstått.
Mike skrev:Ett annat fruktansvärt exempel:
Mja...
Tid är ju pengar, eller hur?
Man kan ju sas "offra" tid, eller "lägga" tid på något man kanske inte vill göra men göra ändå, då skulle man väl även kunna kalla det att "spendera" tid?
Däremot har jag svårt att se hur man "tjänar" pengar på ett rabatterat pris!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Mja...
Man kan ju sas "offra" tid, eller "lägga" tid på något man kanske inte vill göra men göra ändå, då skulle man väl även kunna kalla det att "spendera" tid?
Mja...
Men så är du ju kille också...
TRUE!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Förra veckans favorit i Aftonbladet: Här hittades fyndet
- Du, jag har tappat mitt fynd!
- Oj, har du kollat med polisen? Nån kanske har hittat det?
Lite senare
- Du hade rätt! Pelle hade hittat mitt fynd utanför Konsum!
Suck....
Och så en fråga till de kunniga: här i E-tuna kokar vi just nu vattnet eftersom det enligt tidningen är infekterat!? Kan vatten vara infekterat? Ett sår kan ju bli infekterat men vatten? Jag kanske är ute och cyklar men det känns inte rätt....
Tarzan08 skrev:Har en polare på FACEBOOK som skriver helt obegripligt rätt ofta...
polaren skrev:God morgon och god natt dags att sova några timmar igen så man är pigg till Natt jobbet ikväll
polaren skrev:Riktig kanon dag far och son har haft idag en hela dag i AIK S TECKEN UNDERBART
polaren skrev:Leo har byggt stor tågbana nu ska de köras tåg pappa Leo
polaren igen skrev:Tok Sova är va som gäller nu efter den tok natt på Huddinge Sjukhus
Har det varit en tokig natt på sjukhuset? Är det dags att sova nu? Eller ska det bli en tokig natt? Exakt vad är det som gäller? Frågorna liksom hopas...
yohan skrev:Förra veckans favorit i Aftonbladet: Här hittades fyndet
- Du, jag har tappat mitt fynd!
- Oj, har du kollat med polisen? Nån kanske har hittat det?
Lite senare
- Du hade rätt! Pelle hade hittat mitt fynd utanför Konsum!
Suck....
Och så en fråga till de kunniga: här i E-tuna kokar vi just nu vattnet eftersom det enligt tidningen är infekterat!? Kan vatten vara infekterat? Ett sår kan ju bli infekterat men vatten? Jag kanske är ute och cyklar men det känns inte rätt....
f-bass skrev:Jag tycker att särskrivningar är trist men det värsta jag VET är att folk har så sjukt svårt att skilja på DE och DEM!!!!!!
DEM DEM DEM DEM överallt när det SKA vara DE....
Använd DOM hela tiden om det är så jävla svårt!!!....
Överdriven användning av versaler slår ändå det mesta...
Har jobbat med en ekonomichef som alltid skrev hela mailet på ämnesraden, med versaler och utan skiljetecken.
Nio gånger av tio blev det till att returnera med kommentaren: Läst men ej förstått.
Spendera och tillbringa är synonymer i detta fallet. Inget konstigt.