Fuzz som inte är scoopad?
-
- Medlem++
Fuzz som inte är scoopad?
Jag tänkte komplettera pedalsetupen med en fuzz och har testat EHX Little Big Muff och gillar enkelheten och soundet när man lirar solo. Har dock inte testat i bandsituation men har fått för mig att den scoopar ur mellanregistret en del. Finns det andra billiga fuzzar som funkar för bas men som inte skär mid?
P-basar
- epa
- Medlem+
Det är busenkelt att modda så man kan stänga av tone-controllen på bigmuff, då bryter den igenom fint. Vanlig big muff är svinbra tycker jag, har en Jaques mercerbox som är snäppet vassare , men den har inte samma mörs som muffen...
Iofs är jag nog inte den mest opartiska i ämnet iom att jag äger 5 olika big muff i olika versioner med olika moddar... Vintage ICmuff är bäst för inspelning och låter bäst, men på rep är en gammal vanlig muff bra för den är lite ljusare , men dom vanliga re-issue är kanon, förutom senaste versionen som knapt går att löda i för det är skummt kretskort i den.
Iofs är jag nog inte den mest opartiska i ämnet iom att jag äger 5 olika big muff i olika versioner med olika moddar... Vintage ICmuff är bäst för inspelning och låter bäst, men på rep är en gammal vanlig muff bra för den är lite ljusare , men dom vanliga re-issue är kanon, förutom senaste versionen som knapt går att löda i för det är skummt kretskort i den.
Fuuzzzz.....
- mikkejohansson
- Medlem++
-
- Medlem++
-
- Medlem++
Tack för tipset. Blir det då samma som Big Muff Tone Wicker där man kopplar förbi tonkontrollen isåfall? Testade en sån och den var ju högljudd och fyllig, men det känns som att tonkontrollen är rätt viktig för att hitta rätt i ljudbilden.epa skrev:Det är busenkelt att modda så man kan stänga av tone-controllen på bigmuff, då bryter den igenom fint.
P-basar
- TDHP
- Forumvärd
Jag hade en WH Pork Loin som funkade bra, tror jag sålde den för 800:-.Henko skrev:Ja, var hittar jag den för en femhundring?RolleHarris skrev:Way Huge Swollen Pickle. Frågor på det?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- epa
- Medlem+
Det blir i princip det, man kan brighta till den ännu mer på tonewicker, det är lätt den modden med, man kan ju annars göra så man väljer mellan muff-tone och vanlig diskant dämpning, har även sett en mod som ger en mid ratt, men dom nya LBM kan vara gjorda med ytmonterade komponenter då är den knapt moddningsbar...Henko skrev:Tack för tipset. Blir det då samma som Big Muff Tone Wicker där man kopplar förbi tonkontrollen isåfall? Testade en sån och den var ju högljudd och fyllig, men det känns som att tonkontrollen är rätt viktig för att hitta rätt i ljudbilden.epa skrev:Det är busenkelt att modda så man kan stänga av tone-controllen på bigmuff, då bryter den igenom fint.
Fuuzzzz.....
-
- Medlem++
- newheartshadow
- VIP medlem
- Sata-Simon
- Medlem
-
- Medlem
- BassiLow
- Medlem++
Henko skrev:Coolt!
Scoopad eller ej – men en lillmuff är på väg från Tyskland.

bara att hôjta till om du behöver modda den nån gång

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.