Viktorl skrev:Hur ska du göra med kroppen? Den ser väldigt plan ut men ska det vara någon forearmcut eller tummy-cut på den?
Nej. Den ska vara slab, precis som en rickenbacker 4001/thunderbird76/P51 på framsidan och även på baksidan som en thunderbird76/P51.
Den ska vara plan med andra ord.
macahan skrev:Jag var bara tvungen att testa en sak, jag ska inte ha såna, men har jag ändå modellerat upp dom kan jag ju lika gärna fixa en bild på det..
macahan skrev:Jag var bara tvungen att testa en sak, jag ska inte ha såna, men har jag ändå modellerat upp dom kan jag ju lika gärna fixa en bild på det..
Stiligt!
+1
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Jag gjorde en jämförande test på mickplaceringar på sajten som nämns på en tidigare sida... Men vad säger egentligen detta? Att jag bör förvänta mig att det kommer låta snarlikt en Jazzbas om jag hade jazzbaspickpups??
Någon med lite koll som känner sig manad att svara?
basnalle skrev:Otroligt imponerande bilder och tankearbete.
Då e de bara byggandet kvar
Ha! Nä, mycket kvarstår.. bland annat hur man ska tänka med mickplacering, plektrumskyddet, halsprofil, halsradie, eventuell laminering i hals, lönntopp? ja.. mångamånga variabler.
basnalle skrev:Otroligt imponerande bilder och tankearbete.
Då e de bara byggandet kvar
Ha! Nä, mycket kvarstår.. bland annat hur man ska tänka med mickplacering, plektrumskyddet, halsprofil, halsradie, eventuell laminering i hals, lönntopp? ja.. mångamånga variabler.
HELT klart..
Alltså.. basen är inte klar.. men gissa vad.. jag håller på att samla pengar genom att sälja saker..
Sen har jag inte haft tid att göra något mer på bilderna så.. vi får se vad som kommer härnäst. Jag håller på att omdesigna övre hornet på plektrumskyddet igen.. det känns som jag är något på spåret men det är inte alls hemma än...
Förresten..det där med plektrumskyddet.. det har blivit några vändor nu..
Plektrumskydd som är så jäkla snyggt när det bli rätt.. frågan är vart jag landar.. 10 olika plektrumskydd kanske?
Har inte han gått ut med att han inte skulle bygga några mer basar efter rockis bas?
Jasså? Det har jag missat!
Trodde han bara skulle dra ner på det.
Men Olja kanske, han byggde väl SE79´s reversed Rick?
Olja har tyvärr tackat nej då han inte har möjlighet på grund av flytt och saknar ny verkstad. Annars har Olja varit mitt förstahandsval med tanke på hans erfarenhet av rickbastarder..
Har inte han gått ut med att han inte skulle bygga några mer basar efter rockis bas?
Jasså? Det har jag missat!
Trodde han bara skulle dra ner på det.
Men Olja kanske, han byggde väl SE79´s reversed Rick?
Olja har tyvärr tackat nej då han inte har möjlighet på grund av flytt och saknar ny verkstad. Annars har Olja varit mitt förstahandsval med tanke på hans erfarenhet av rickbastarder..
Har du kollat med Sengenbjerg?
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik