Basen är en 5-str Fender deluxe modell, 34" mensur.
Kroppen är en lättviktskropp av swampash i färgen Spectra blue som beställts i Showcase-delen på Warmoth´s sida.
Halsen är av ögonlönn, lackad med gulnad högglanslack med graphite-stänger, mörk ebenholtz-bräda med pärlemo-block (inga bindings) och Graph Tech Black TUSQ XL sadel. Halsen är custombeställd.
Halsplatta i krom, kontrollplatta i krom, Schaller straplocks i krom, plektrumskydd i White pearl, telekontakt-platta i krom, "strängstopp" i krom (för genomgående av B-strängen i kroppen) och kopparisolering.
Sadowsky-preamp (aktiv) med passive tonkontroll.
Mickarna är passiva Seymour Duncan Quarter Pound.
Det är oxå tänkt att stall, mekanik och strängtryck från Hipshot skall monteras på basen, men det har jag inte ännu.
Dag 1

Så här såg grejerna ut när dom kom från Warmoth med UPS idag

Skruvade på halsen med två skruvar för att få rätt passform när jag ska borra hål för plektrumskyddet.

Tejpade provisoriskt fast plektrumskyddet så att det låg still när jag skulle markera borrhålen.

Gör lite djupare hål med en spetsig fil så att borren inte slinter.

Borrar hålen. Tejpat en gräns på borren hur djupt jag ska borra.

Gör på samma sätt med kontrollplattan...

...och axelbandsknoppparna.

Hålen till potarna fick jag borra upp till 12mm för att det skulle få plats. Hålen va faktiskt inte matchade med hålen på kontrollplattan

Klippte till kopparisoleringen som klistrades fast i kontrollutrymmet och i mickutrymmet.

Markerade hål för skruvar till täckplattan bak på basen.

...och borrade sedan hålen.
Saknar som sagt stall, mekanik och strängtryck från Hipshot. Säg till om ngn har.
Fortsättning följer...
Dag 2
Idag har det lötts elektronik. Hade hjälp av ett diagram från Sadowsky.

Detta tog ca 3,5 h att löda ihop. Pilligt med allt skalande av kabel o förlödning så att det inte blir kallödning.

Såhär ser det ut när allt sitter i kontrollutrymmet. Ska skaffa batterihållare och montera telekontakten på en kontaktplatta sen.

Den kanske viktigaste kabeln i elektroniken, jorden som går till stallet.

Potarna sitter fastskruvade på kontrollplattan. Skall montera rattar i jazz-modell sen.
Nu tänkte jag köpa in stall, mekanik, strängtryck, rattar, kontaktplatta (oval, krom).
Fortsättning följer...
Dag 3
Monterade mickarna.

Mickarna levererades med gummiringar att trä runt skruvarna. Fantastiskt smidigt för att hitta rätt höjd på mickarna.

...och så löda dit kablarna. Som naturligtvis blev fel eftersom det bara står en sladd per mick dragen på kopplingsschemat och jag fick chansa hur det skulle vara. Men det är ju tre sladdar per mick som ska kopplas. En vit, en svart o en utan hölje. Ngn som vet hur det brukar vara? Kopplade vit till kontakten på poten och lödde ihop de andra två med jorden. Men det låter inget.
Fortsättning följer...
Dag 4
Tog basen till en kompis som oxå har Sadowsky-preamp i sin bas. Vi jämförde alla kopplingar och de stämde överens. Däremot såg vi att poten som e stackad för bas o diskant låg emot skärmningen (kopparfoliet). Det skulle den tydligen inte göra så vi la en bit eltejp under den och allt funkar som det ska.
Dag 5
Har besökt bbqv här på forumet för att få hjälp med slutmonteringen av grejer som jag varken har kunskap att gör och rätt verktyg för. Jag begav mig till Uppsala för en, tänkt från början, relativt kort vistelse med bara lite "smågrejer" att fixa på basen. Men det blev en heldag. Kombinationen mkt prat och mer filande på basen än vi båda trott och lite spelande gjorde att det hela tog längre tid. Men det var mkt trevligt och bbqv gjorde ett bra jobb. Jag är mkt nöjd. Tack bbqv!

Här borrades hål genom kroppen för genomgående B-sträng. Tänker mig att det förhoppningsvis blir mer tension om man drar B-strängen genom kroppen. Har inte testat ännu på denna iom att Daddario-modellen, som jag brukar köra på, inte är anpassat för string true.

Bussningarna för stämskruvarna var svåra att få på iom lack kommit i hålen. Men det slipades en del med rundslip på borrmaskin och så gick de att trycka i. Även strängtrycket för 3-sträng sattes dit.

Även kontaktplattan passade inte i hålet som var förborrat av Warmoth. Jag har hade beställt mindre hål än vad som behövdes. Vi fick slipa upp med rundslip till över 22 mm diameter sen gick det att montera.

För att slippa skruva av plektrumskyddet när man ska justera dragstången så sågade och borrades det ut en bit för att lätt komma åt.

Tre personer utöver mig som känt på halsen har tyckt den känts riktigt skön. Den är asymmetrisk, tjockare på bas-sidan än diskant-sidan. Inte tjock men heller inte "Ibanez-tunn". Jag är ännu inte riktigt övertygad. Får se om/när jag vänjer mig.

Här är basen i sin helhet. Den blåa metallicfärgen skiftar i nyans beroende på ljus. Från mörkblått, lite mörklila-aktigt till ljusare blått. Precis som jag ville att lacken skulle vara. Även ebenholtz-brädan är jag nöjd med, tonen och känslan är emellan lackad lönn o rosewood. Mkt rappare och svarar bättre på alla toner än rosewood. Tror iofs mkt sitter i kvalitén på konstruktionen och bygget i sig. Denna Warmoth-bas känns väldigt mkt jämnare i tonerna och mkt bättre på många plan än alla Fendrar jag testat.
Kommer lämna in på plekning om ett tag. Vill få ner stränghöjden lite mer än vad bl.a. översadeln är byggd för nu. Får se hur basen känns då.
Fortsättning följer...