Kunde inte släppa denna idéen efter att jag suttit o kollat på alla andras projekt och fått gas på en egen idé. Så även om detta inte är en Fenderbacker som Macahan (vilken jag har spanat in flitigt) med en massa fina ritningar, så jobbar jag mer efter learn by doing. Blir det inte helt rätt från början, så får man göra om!
Projektet har än sålänge bara fått ett arbetsnamn, så jag tar gärna emot förslag på vad man kan döpa denna Nonreversed Fenderbirdbastarden till.
Kropp i Mahogny, 3 lagers v/s/v p-skydd, en st Model ONE dimarzio, rickrattar och noname hals. fenderstämmisar, stall av fendertyp m stringthru och lite till. Har bestämt mig för att lacka i en form av röd Cherryvariant.
Har beställt färgen, så vi får se lite hur det blir.
O just det ja, lite bilder med!

Kommer posta mer efterhand, då jag "hyr in mig" i en liten lokal då jag inte vill/får göra det hemma, för jag misstänker att det hade blivit liv när man dragit igång slipmaskinen hemma och fått slipdamm och spån i hela lägenheten. Detta gör ju att det tar lite tid att färdigställa, men jag hoppas det ska bli färdigt framåt nästa helg eller där i krokarna.