°SÅLT° - Shure trådlöst system (mikr och instr) 1900 kr

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Skriv svar
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

°SÅLT° - Shure trådlöst system (mikr och instr) 1900 kr

Inlägg av engson »

Vi har byggt om lite och ändrat i utrustningen, och behöver inte dessa längre.
Det är ett system som består av följande:
1 st Shure PG 88 (tvåkanalig reciever med både balanserad XLR och obalanserad tele ut)
1 st Shure PG58 (handhållen mikrofon)
1 st Shure PG1 (trådlös sändare)
1 st Shure WA 304 (instrumentkabel för PG1)
2 st Shure PG30 (headsetsmikrofoner som passar till PG1)

Ungefär detta systemet (plus lite extra...):
http://www.shure.co.uk/products/wireles ... 0_dual_set

Inköpt på Musikbörsen i Kristianstad för ett par år sedan, och har vårdats väl. Fungerar hur bra som helst. Nypris för allt runt 5000 kr.
Pris inkl frakt för hela paketet: 2800 kr
edit: nytt pris 2400 kr inkl frakt

Bild
Senast redigerad av engson den lör 10 dec 2011, 18:42, redigerad totalt 4 gång.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Vilka frekvenser ligger systemen på? Många av Shures äldre system är mig veterligen inte lagliga längre.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Osäker på frekvensen. Ska kolla i morgon. Men olagligt?? I en replokal eller så kan det väl inte göra nån större skada...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

engson skrev:Osäker på frekvensen. Ska kolla i morgon. Men olagligt?? I en replokal eller så kan det väl inte göra nån större skada...
Jo om man ska se det enligt lagboken så är dom olagliga. Sen beror det på givetvis var replokalen/gigstället är beläget om det någonsin kommer bli ett reellt problem eller om man blir "upptäckt". Kolla PTS websida för ytterligare info. Om det är ett problem med just dom system du säljer eller inte är hur som lite viktigt att kolla upp så att du inte råkar "lura" någon ouppsåtligen. Eller hur man nu ska säga.... Dom nya reglerna har gjort att många fått kassera sina system. Jag var själv och källsorterade mitt gamla Samson-system härom dagen. Det är idag olagligt att använda och jag valde att slänga det istället för att sälja det. Nu var det jävligt gammalt och inte egentligen värt så många kronor men så gjorde jag och jag visste att det är olagligt att använda så.....

MVH//Han
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Reglerna: http://www.pts.se/pts/Templates/Page.as ... anguage=SV

Shure-systemet verkar finnas 3 modeller varav 2 kräver tillstånd och en är otillåten...

Från den länkade sidan:
K6E*
606-618 MHz
10 mW

K8E
618-630 MHz
10 mW

T10 **
854-865 MHz
10 mW

Ang. den förbjudna frekvensen som jag antar vikts åt mobiltelefoni: Även om man inte bryr sig om att de kan störa andra riskerar man ju även störning eller fläckvis tystnad för egen del...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Nu har jag kollat och just denna Shuremojängen sänder på 674-686 MHz, och det verkar i alla fall inte vara förbjudet.
Men det verkar som om man bör söka tillstånd för att använda systemet, och det kostar 210 kr per år.
Summan av detta blir att ingen vettig människa kommer att vilja köpa detta, annars helt utmärkta system, så jag tackar för hjälpen och behåller skiten.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

engson skrev:Nu har jag kollat och just denna Shuremojängen sänder på 674-686 MHz, och det verkar i alla fall inte vara förbjudet.
Men det verkar som om man bör söka tillstånd för att använda systemet, och det kostar 210 kr per år.
Summan av detta blir att ingen vettig människa kommer att vilja köpa detta, annars helt utmärkta system, så jag tackar för hjälpen och behåller skiten.
Så länge det "bara" handlar om tillstånd är det ju ingen större fara, beroende på om man gigar 5 eller 200 ggr per år. Det är ju inte Gestapo som är ute i tusental och letar efter motståndsrörelsens radioapparater direkt...

Hade varit en helt annan sak om det hade varit frekvensen som kommer användas till mobiltelefonnätet. Då stör man ju andra och riskerar tappa funktion i grejerna.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

fieldflower skrev:
engson skrev:Nu har jag kollat och just denna Shuremojängen sänder på 674-686 MHz, och det verkar i alla fall inte vara förbjudet.
Så länge det "bara" handlar om tillstånd är det ju ingen större fara, beroende på om man gigar 5 eller 200 ggr per år. Det är ju inte Gestapo som är ute i tusental och letar efter motståndsrörelsens radioapparater direkt...

Hade varit en helt annan sak om det hade varit frekvensen som kommer användas till mobiltelefonnätet. Då stör man ju andra och riskerar tappa funktion i grejerna.
Jo, precis. Jag tar den risken/chansen själv, men inser ju att det blir fel att sälja nåt som jag vet är tveksamt i lagligheten. Tror jag ska försöka montera in den i ett rack tillsammans med min lilla Taurustopp, så får den agera trådlöst till basen! :)
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Men nu börjar jag fatta detta...
De frekvenser som mitt Shure-system sänder på är fullt lagligt och tillåtet.
Man kan söka tillstånd från PTS för att använda det.
Därför är grejorna till salu igen.
Passar dock på att sänka priset med ca 2 årsavgifter, om nu den nye köparen vill ansöka om detta tillstånd.

Pris inkl frakt: 2400 kr
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Nytt pris: 2300 kr inkl frakt med posten.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Hittade originalkartongen! Bara det höjer ju värdet åtskilligt... 8)

Bild
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Sistakompisenpriset: 2000 kr blankt med frakt.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Prisdump: 1900 kr inkl frakt med posten.

(nu är det nere på 30% av nypriset...)
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Bump.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Nu kanske?
Skriv svar