Vanlig skada där dragstångsskruven pressar upp träet. Jag var i kontakt med Arne Arvidsson om en sån skada för några år sen. Mitt problem var vid andra änden av greppbrädan på en AVRI-jazz-62. Då blev det en knöl vid 17-18e bandet och det störde ordentligt.
Tag kontakt med en reparatör om du vill åtgärda det. Det kan vara bra om du vill använda dragstången då och då.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Samma kompis behöver hjälp att få ordning på halsen, kan någon basbroder hjälpa till?
Kompis
Mr B! Har du någon erfarenhet av Fenders micro-tilt neck screw? Behöver vinkla upp halsen på min bas.
jag
är dragstången redan fullt dragen? med vinkla upp menar du rakare?
Kompis
Ja den drog jag så hårt att greppbrädan sprack för ett tag sen. Så rakare är lite svårt att få till, men om jag rätar upp halsen gentemot kroppen får jag ner stränghöjden i alla fall
Stoppa pressarna, bootsy och Grafen är överens!!!
Min J-75 hade också en sån spricka (tom lite större) när jag köpte den, kostade 1500:- att få det fixat via Musikverkstan i Uppsala. Kändes lite nervigt första tiden, men nu 2.5 år senare är halsen fortfarande perfekt och allt frid o fröjd.