Har en gammal Boss OC-2 i mina gömmor. Serienumret skvallrar om att den är byggd i februari 1983. Made in Japan. Bra skick, lite skavt i hörnen samt någon repa. Det mesta syns nog på bilderna. Fungerar som den ska. Ingen låda till.
Vet inte riktigt vad den är värd men sätter ett pris på en 1000-lapp. Kom gärna med bud om det är helt galet.
Senast redigerad av jisac den fre 25 nov 2011, 13:54, redigerad totalt 3 gång.
Borde egentligen inte tipsa eftersom jag är rätt sugen på en ny OC2 (var ett tag sen), men det där är en av de allra tidigaste modellerna. Efter '83 bytte de namn på pedalen till "Octave" och den fick en lite annan färg.
Så jo, den är nog värd en tusenlapp med tanke på samlarvärdet! Äsch då :oops ...
mikkejohansson skrev:Borde egentligen inte tipsa eftersom jag är rätt sugen på en ny OC2 (var ett tag sen), men det där är en av de allra tidigaste modellerna. Efter '83 bytte de namn på pedalen till "Octave" och den fick en lite annan färg.
Så jo, den är nog värd en tusenlapp med tanke på samlarvärdet! Äsch då :oops ...
Nämen, vad trevligt. Ja, det är väl som det gamla djungelordspråket lyder: "Ibland är det skönt för själen att skita sig själv i näven..." eller hur det var?!
200071 skrev:Retrovärdet är en sak men hur låter den jämfört med t ex EBS Octabass?
Annorlunda!
Mitt minne av de OC2 jag haft är att man får vara lite mer noggrann med spelstilen än Octabass men att belöningen är ett lite synthigare och köttigare oktavljud...
200071 skrev:Retrovärdet är en sak men hur låter den jämfört med t ex EBS Octabass?
Annorlunda!
Mitt minne av de OC2 jag haft är att man får vara lite mer noggrann med spelstilen än Octabass men att belöningen är ett lite synthigare och köttigare oktavljud...