"Jag behöver en kram"-tråden

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
anthax
Medlem+

Inlägg av anthax »

Bonehead skrev:Jag behöver ett skjut...kanske fel forum..
PB brukar kunna fixa det mesta. :P
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

anthax skrev:
Ingen bild inget...

Nä, glöm det förresten...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
anthax
Medlem+

Inlägg av anthax »

fieldflower skrev:
anthax skrev:
Ingen bild inget...

Nä, glöm det förresten...
3st PB:are, en påse mandelkubb och en kamera så... :D
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Idag är det en tuff dag för Tarzan...

Nu är jag på väg till ett bröllopsgig, ska spela några låtar under själva akten och jag är nervös för det. Jag brukar inte vara nervös, men det är jäkligt viktigt att det blir bra. Direkt efter spelningen ska jag dra och möta en advokat för att behandla en stämning jag fick gällande huset jag sålde. Köparna hävdar att jag ljugit och stämt mig för förtal.

Tarzan kommer att vara ett vrak fram till klockan två idag ungefär. Sen får vi se om jag kan fira och jubla eller om jag har riktiga problem.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Hagström
Medlem++

Inlägg av Hagström »

Tarzan08 skrev:Idag är det en tuff dag för Tarzan...

Nu är jag på väg till ett bröllopsgig, ska spela några låtar under själva akten och jag är nervös för det. Jag brukar inte vara nervös, men det är jäkligt viktigt att det blir bra. Direkt efter spelningen ska jag dra och möta en advokat för att behandla en stämning jag fick gällande huset jag sålde. Köparna hävdar att jag ljugit och stämt mig för förtal.

Tarzan kommer att vara ett vrak fram till klockan två idag ungefär. Sen får vi se om jag kan fira och jubla eller om jag har riktiga problem.
Hoppas allt löser sig.. håller tummarna

Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Va?
Sålde du till nån du känner?
Och "dolda fel" eller nåt skulle jag väl fatta, men "förtal"?

Klart det blir bra på bröllopet!
Jag brukar också vara grymt nervig på såna sologig, man vet ju hur nervösa DOM är, men det brukar alltid bli bra oavsett! :hug:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++

Inlägg av Håcke »

Gigget går säkert bra. Annars hade dom inte valt dig.
Hoppas stämningen löser sig. Brukar vara svårt att driva process på sånt där.
Kram på dig!
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
popcop
Medlem+

Inlägg av popcop »

POP håller tummarna för att det löser sig.
Basar så det räcker..
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++

Inlägg av Tarzan08 »

Jäklar vad fina ni är!
Alla borde ha en PRATABAS, det är ju som balsam för själen.

Spelningen gick bra, trots att de valt att stå ute på verandan. Det var 4+ i södra Stockholm runt lunch. Jag öppnade med en egen tolkning av Woman (John Lennon) på begäran av brudgummen. Tog ner den i tempo och tonart. Blev rätt snyggt. Så var det vigseldags, lite snabbt "tager du" och så skulle jag avsluta med deras gemensamma val av sång. De hade valt Se på mig (Jan Johansen) och den körde jag så nära originalet man kan komma med en frusen Tarzan och en akustisk gitarr. De var mycket nöjda och rörda tårar spred sig lite här och där.
11-11-11 kl 11:11...elva inbjudna gäster och nä, jag spelade inte på min elevenrack, eller några elvis-låtar...

Sen drog jag iväg till juristen för att diskutera den där stämningen. Efter att tillsammans ha läst igenom alla dokument flera gånger kom vi fram till att köparna inte har något att komma med. (något jag känt på mig, men det är ändå skönt när en jurist säger samma sak)

Han skulle sätta sig och formulera ett brev där vi bestrider hela stämningen och kanske till och med stämmer tillbaka för förtal. Vi har inte bestämt oss än.

Så sa han att över 80% av såna här mål går till förlikning.
Nu tar jag helg. Ni är fina, mina bashjältar!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Härligt! Du kan alltid hojta till om öl skall inmundigas!
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++

Inlägg av Håcke »

Skönt att höra att det gick bra!
Användarvisningsbild
Inavladbonnby
Medlem

Inlägg av Inavladbonnby »

När saker som kan gå så fel, går såhär bra. Så får man återigen hopp om mänskligheten
"Rock n´Roll Or The Gutter"
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Tarzan08 skrev:Jäklar vad fina ni är!

Spelningen gick bra, trots att de valt att stå ute på verandan. Det var 4+ i södra Stockholm runt lunch. Jag öppnade med en egen tolkning av Woman (John Lennon) på begäran av brudgummen. Tog ner den i tempo och tonart. Blev rätt snyggt. Så var det vigseldags, lite snabbt "tager du" och så skulle jag avsluta med deras gemensamma val av sång. De hade valt Se på mig (Jan Johansen) och den körde jag så nära originalet man kan komma med en frusen Tarzan och en akustisk gitarr. De var mycket nöjda och rörda tårar spred sig lite här och där.
11-11-11 kl 11:11...elva inbjudna gäster och nä, jag spelade inte på min elevenrack, eller några elvis-låtar...

Sen drog jag iväg till juristen för att diskutera den där stämningen. Efter att tillsammans ha läst igenom alla dokument flera gånger kom vi fram till att köparna inte har något att komma med. (något jag känt på mig, men det är ändå skönt när en jurist säger samma sak)

Han skulle sätta sig och formulera ett brev där vi bestrider hela stämningen och kanske till och med stämmer tillbaka för förtal. Vi har inte bestämt oss än.

*dunk* *dunk* :hug:
Användarvisningsbild
Boogero
Medlem

Inlägg av Boogero »

Tarzan08 skrev:Jäklar vad fina ni är!

Fint att höra, hoppas det löser sig med stämningen... *dunk* *dunk*
Fender Squier SQ
Eaglebacker
Orange Crush Pix 100
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++

Inlägg av Tarzan08 »

http://ensampappa.wordpress.com/

kramarom broder abz en stund...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Tror jag behöver en kram faktiskt...

Med småttisarna, dåliga nätter, etc blev det till slut för mycket med alla tekniska saker jag springer på på jobbet och att vara chef för en så stor grupp som jag har.
Så igår tog jag åtminstone tillfälligt time-out från cheferiet. Ska hålla mig till tekniken i ca 6 mån till att börja med.
Nödvändigt om jag inte skulle gå i diket rejält.
Men jobbigt att ta beslutet. Och jobbigt att informera kollegor och anställda. Mentalt slut just nu.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++

Inlägg av Håcke »

Klokt beslut fieldflower!
Men jag förstår att det är tufft.
Försök se jobbet som bara ett jobb
och lägg engagemanget hemma istället.
Kramar till dig!
Användarvisningsbild
popcop
Medlem+

Inlägg av popcop »

fieldflower skrev:Tror jag behöver en kram faktiskt...

Med småttisarna, dåliga nätter, etc blev det till slut för mycket med alla tekniska saker jag springer på på jobbet och att vara chef för en så stor grupp som jag har.
Så igår tog jag åtminstone tillfälligt time-out från cheferiet. Ska hålla mig till tekniken i ca 6 mån till att börja med.
Men jobbigt att ta beslutet. Och jobbigt att informera kollegor och anställda. Mentalt slut just nu.
Ingen tackar dig för att du får magsår. Ta pappaledigt om du har småttingar. Va med familjen o SPELA mkt bas. Borde finnas på recept. Det gör jag nu. Livet går inte i repris. KRAM
POP
Basar så det räcker..
Användarvisningsbild
anthax
Medlem+

Inlägg av anthax »

Ett klokt beslut Ff, ta vara på dagarna och fyll dom med glädje istället!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

popcop skrev:
fieldflower skrev:Tror jag behöver en kram faktiskt...

Ingen tackar dig för att du får magsår. Ta pappaledigt om du har småttingar. Va med familjen o SPELA mkt bas. Borde finnas på recept. Det gör jag nu. Livet går inte i repris. KRAM
POP
Fast jag tycker att jobbet är kul, så jag vill inte kliva ifrån det helt.
Men jag måste skära ned det till lagom nivå så jag mår bra.

Tycker även att ledarskap är kul. Bara inte just nu. Det kräver för mycket själ. Jag har bara huvud att ge nu.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Assar
Medlem+

Inlägg av Assar »

fieldflower skrev:Fast jag tycker att jobbet är kul, så jag vill inte kliva ifrån det helt.
Men jag måste skära ned det till lagom nivå så jag mår bra.

Tycker även att ledarskap är kul. Bara inte just nu. Det kräver för mycket själ. Jag har bara huvud att ge nu.
Se det så här; Det är inte alla som tvingas prioritera mellan saker man tycker är roliga.

Kram!
Senast redigerad av Assar den lör 19 nov 2011, 17:42, redigerad totalt 2 gång.
Bild Bild
Användarvisningsbild
Assar
Medlem+

Inlägg av Assar »

Tarzan08 skrev:http://ensampappa.wordpress.com/
kramarom broder abz en stund...
Jag har sett lite för många såna där historier under flera år nu, för att bara skaka på axlarna och surfa vidare.
Trots att jag inte har egna barn så kan jag inte låta bli att bli heligt förbannad å de pappors vägnar som utsätts för PAS och barnarov.
:x

För övrigt, idag är det Internationella Mansdagen!
:vinkar:
Bild Bild
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

*Hepp, skit i det då*
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

Masayo skrev:*Hepp, skit i det då*
Om jag läste rätt tidigare så behöver du och säkert fler i närheten en massa :hug:

Ibland är livet orättvist. :cry:
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre

Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++

Inlägg av Tarzan08 »

Masayo skrev:*Hepp, skit i det då*
Alla har vi varit med om att förlora vänner som gått bort alldeles för tidigt. Men det tar inte bort smärtan, saknaden och den största frågan av alla; Varför?

Jag tänker inte vara en "Hepp, skit i det då"... Det är jäkligt knepigt att behandla sin sorg i det här läget.
Kram!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Skriv svar