Sansampfunderingar.
- blackparkas
- Medlem++++
Sansampfunderingar.
Japp.
NU är det dags.
Behöver en Sansamp tror jag och måste veta vilken som är bäst helt enkelt.
VT eller vanliga?
Funderar på programmerbar och såg att det fanns nå´n deluxevariant också med en extra knapp.
Vad är skillnaden förutom knappen?
Funkar de vettigt med aktiva basar?
De kan väl inte fucka upp ljudet som många andra vanliga distpedaler gör...!?
NU är det dags.
Behöver en Sansamp tror jag och måste veta vilken som är bäst helt enkelt.
VT eller vanliga?
Funderar på programmerbar och såg att det fanns nå´n deluxevariant också med en extra knapp.
Vad är skillnaden förutom knappen?
Funkar de vettigt med aktiva basar?
De kan väl inte fucka upp ljudet som många andra vanliga distpedaler gör...!?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem++
Jag har en Sansamp Programmable BDDI, men jag har inte testat den med aktiv bas.
Se den mer som en avancerad DI än en distpedal, även om den kan dista på ganska mkt. Att den är programmerbar är för mig ovärdeligt då jag bara använder mig av 2-3 grundljud och har sen phaser, oktav och så som ändrar det.
Se den mer som en avancerad DI än en distpedal, även om den kan dista på ganska mkt. Att den är programmerbar är för mig ovärdeligt då jag bara använder mig av 2-3 grundljud och har sen phaser, oktav och så som ändrar det.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
- blackparkas
- Medlem++++
- Taurus
- Medlem++
Samma här, fast jag inte testat den med passiv basHirYoshima skrev:Jag har en Sansamp Programmable BDDI, men jag har inte testat den med aktiv bas.
Se den mer som en avancerad DI än en distpedal, även om den kan dista på ganska mkt.

Parkas, VT och BDDI låter olika men inte nödvändigtvis bättre eller sämre än varandra. Tror du måste testa båda för att hitta rätt

- TDHP
- Forumvärd
Inte Sansamp iof, men du har testat MXR M80 väl?
Skitnöjd med min!
Mer lätthanterlig distkanal, bredare register, triggerfunktion.
Skitnöjd med min!
Mer lätthanterlig distkanal, bredare register, triggerfunktion.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- blackparkas
- Medlem++++
Tror den behöver vara programmerbar faktiskt.
Känns onödigt annars att köpa en öht, det är inte själva DI-funktionen i sig jag är ute efter även om det förstås är en fin bonus.
Men VT:n är lite Ampeg in a box har jag för mig ni sagt förut?
Känns onödigt annars att köpa en öht, det är inte själva DI-funktionen i sig jag är ute efter även om det förstås är en fin bonus.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
-
- Medlem++
BDDI:n är också lite Ampeg-in-a-box.blackparkas skrev:Tror den behöver vara programmerbar faktiskt.
- blackparkas
- Medlem++++
-
- Medlem++
design?blackparkas skrev:Men vad är då skillnaden mellan VT:n och den vanliga?
nej, men jag har fått för mig att VT:n är lite mer dist, kanske stämmer, kanske inte.
ju mer jag läser om dem ju mer konfunderad blir jag.. de beskrivs ju likadant :S
kan det vara så att det bara är designen som skiljer och allt annat är psykologiskt?
-
- Medlem++
VT har väl ingen blend? Det är jätteviktigt enligt migHirYoshima skrev:design?blackparkas skrev:Men vad är då skillnaden mellan VT:n och den vanliga?
nej, men jag har fått för mig att VT:n är lite mer dist, kanske stämmer, kanske inte.
ju mer jag läser om dem ju mer konfunderad blir jag.. de beskrivs ju likadant :S
kan det vara så att det bara är designen som skiljer och allt annat är psykologiskt?
- blackparkas
- Medlem++++
- newheartshadow
- VIP medlem
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Just precis! Köp båda!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- BBQV
- Forumvärd
- peter_s
- Medlem++
Bara för den som vill ha en dist som inte låter särskilt bra...BBQV skrev:VT är mera distpedal och BDDI mera DI enligt min erfarenhet.

Till anslagskänligt överstyrningsmorr, och förstärkaremulering, är VT-Bass däremot utmärkt. Jag ser den alltså inte alls som en distpedal.
Typ såhär kan VT-Bass låta:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_be9GSlt_eQ[/youtube]
BDDI är, om jag förstått det rätt, en SVT in a box. VT-Bass å sin sida är en massa olika Ampeg-förstärkare in a box, drar lite mer åt vintageljudhållet, och låter - enligt de som vet - inte lika midscoopad.blackparkas skrev:Men VT:n är lite Ampeg in a box har jag för mig ni sagt förut?
Här är en jämförelse, som kanske säger något:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JxxgEnaK ... re=related[/youtube]
-
- Medlem++
Den ena är inte bättre än den andra, de låter olika helt enkelt. För min personliga del gillar jag sättet som VT Bass distar på, så jag har mina distljud på den. Det jag däremot har märkt är att VT Bass komprimerar lite mer än BDDI:n. Nästan lite för mycket ibland, att den liksom dyker vid anslaget.
BDDI:n känns lite mjukare på något sätt i sin ljudkaraktär. Men jag har inte jämfört så mycket att jag kan säga säkert att det bara har blivit så av de ljud jag har rattat in.
Programmerbar är jäkligt bra att ha i alla fall. Inte så kul att behöva ta kort på den så fort man har rattat in ett schysst ljud, och sedan behöva gräva efter telefonen och, ja du fattar...
Den programmerbara har tre presets, men ingen parallell utgång. Deluxe har sex presets, eller tre till varje ingång. Den har även parallell utgång och en effekt-loop.
Med den senaste versionen av grundversionen av VT Bass har de lagt till en knapp som man kan stänga av högtalarsimulatorn, det finns inte på de andra varianterna. Jag har ingen aning hur stor skillnad det gör, men det kanske är någonting som man kan ha användning för.
BDDI:n känns lite mjukare på något sätt i sin ljudkaraktär. Men jag har inte jämfört så mycket att jag kan säga säkert att det bara har blivit så av de ljud jag har rattat in.
Programmerbar är jäkligt bra att ha i alla fall. Inte så kul att behöva ta kort på den så fort man har rattat in ett schysst ljud, och sedan behöva gräva efter telefonen och, ja du fattar...
Den programmerbara har tre presets, men ingen parallell utgång. Deluxe har sex presets, eller tre till varje ingång. Den har även parallell utgång och en effekt-loop.
Med den senaste versionen av grundversionen av VT Bass har de lagt till en knapp som man kan stänga av högtalarsimulatorn, det finns inte på de andra varianterna. Jag har ingen aning hur stor skillnad det gör, men det kanske är någonting som man kan ha användning för.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- blackparkas
- Medlem++++
Hehehehe...
Jo, om det ändå vore så väl att man bara kunde beställa hem hur som helst...
Jo, om det ändå vore så väl att man bara kunde beställa hem hur som helst...

- inber
- VIP medlem
Jag har en VT Bass Deluxe som jag är helnöjd med, men jag tycker de två Youtube-videorna ovan inte är så representativa. (Jag tycker pedalen låter ganska illa på dem...).
Den här ger IMHO en bättre bild av vad VT Bass gör med ljudet, speciellt den första delen innan han börjar vrida på för mycket:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZBKxMaWSKuU[/youtube]
Den här ger IMHO en bättre bild av vad VT Bass gör med ljudet, speciellt den första delen innan han börjar vrida på för mycket:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZBKxMaWSKuU[/youtube]
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
- boris@collinis.com
- VIP medlem
Har VTn
Jag har VT:n och kommer in med den så får du prova 

Fender Precision Bass Sting Signature 53
- blackparkas
- Medlem++++
TDHP skrev:Hade du testat MXR:en?
Japp, men det var längesedan!
Är dock rätt övertygad om att det är en programmerbar tingest jag behöver, vill ha skapliga möjligheter till snabbt ljudbyte och vill helst slippa ha många pedaler till det här bandet.
Sansamp-Stämmis är väl vad jag tänkt som max.