Adapter till Fulltone Bass-drive?

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hagström
Medlem++

Adapter till Fulltone Bass-drive?

Inlägg av Hagström »

Har precis inhandlat en Fulltone Bass-drive som anländer i början av nästa vecka.
Men behöver ju en adapter till den...
Som jag har förstått kan man köra den på både 9v och 18v.
Någon som vet var man kan köpa en passande adapter till denna? gärna 18v då.
Skulle ju va kul att kunna köra igång och testa pedalen när den anländer.

Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
Användarvisningsbild
Pumpa
Medlem+

Re: Adapter till Fulltone Bass-drive?

Inlägg av Pumpa »

Hagström skrev:Har precis inhandlat en Fulltone Bass-drive som anländer i början av nästa vecka.
Men behöver ju en adapter till den...
Som jag har förstått kan man köra den på både 9v och 18v.
Någon som vet var man kan köpa en passande adapter till denna? gärna 18v då.
Skulle ju va kul att kunna köra igång och testa pedalen när den anländer.
Har ingen erfarenhet av pedalen men det där med både 9 & 18 v låter skummt :?
Jag hade satsat på en 9voltare iom. att den kan man ju ha till andra pedaler också.
Men rent generellt: se till att dosan lämnar mer ström (mA) än vad pedalen kräver och ha koll på plus & minus, ring och pinne.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

En välsorterad musikaffär alt. Clas Ohlson, Kjell & Co etc har 18v adapter. Kolla bara så att du får rätt mA. Nu minns jag inte exakt hur många mA den dra men köper du en på 500 som brukar vara ganska standard på tex classe så har du inget att oroa dig över.
Användarvisningsbild
Hagström
Medlem++

Inlägg av Hagström »

Tack ska ni ha.. har pm,at marcus, ska höra om han har nåt som funkar, annars får jag kolla på clas ohlson eller liknande

Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
Användarvisningsbild
Hagström
Medlem++

Inlägg av Hagström »

Har nog kollar alla välsorterade ställen på nätet nu..
Finns ingen som har adapter på 18v 500ma

Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

http://www.basstore.se/Basstore/cioks.html
Jag har Power Bitch och har kört både bassdrive och catalinbread sft på 18V. Funkar klockrent.
Helt tyst är den oxå.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Har du fler pedaler?

I så fall kan det vara läge att köpa en Chioksdosa av Basstore, alt en T-rex Fueltank Jr. Den senare går att få för runt en femhundring beggad och ungefär det dubbla ny. Där följer det med en sk Doubler-kabel som nyttjar två utgångar på fueltanken för att på så sätt få 18 v. Det var så jag gjorde när jag hade en bassdrive.

Annars har classe tex den här: http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =162470681

Omställningsbar från 9-24v DC. Max 1.2 A vid 18v.
Användarvisningsbild
Hagström
Medlem++

Inlägg av Hagström »

Bassplaya skrev:Har du fler pedaler?

I så fall kan det vara läge att köpa en Chioksdosa av Basstore, alt en T-rex Fueltank Jr. Den senare går att få för runt en femhundring beggad och ungefär det dubbla ny. Där följer det med en sk Doubler-kabel som nyttjar två utgångar på fueltanken för att på så sätt få 18 v. Det var så jag gjorde när jag hade en bassdrive.

Annars har classe tex den här: http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =162470681

Jag har ju bara en pedal och har inga planer på att skaffa fler heller.

Skulle den på clas ohlson fungera? går min pedal köra med 1,2 A utan att den går sönder?

Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Hagström skrev:

Skulle den på clas ohlson fungera? går min pedal köra med 1,2 A utan att den går sönder?
Jadå, inga problem så länge adaptern klarar fler mA än vad pedalen ger. Det är på andra hållet det kan gå illa. Nu minns jag inte hur många mA BD:n nyttjar, men det är iaf långt ifrån dom 1200 mA som adaptern klarar.
Användarvisningsbild
Hagström
Medlem++

Inlägg av Hagström »

Bassplaya skrev:
Hagström skrev:

Jadå, inga problem så länge adaptern klarar fler mA än vad pedalen ger. Det är på andra hållet det kan gå illa. Nu minns jag inte hur många mA BD:n nyttjar, men det är iaf långt ifrån dom 1200 mA som adaptern klarar.

Underbart!! Stort tack för hjälpen:)

Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
Skriv svar