MIDI till USB-kabel

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+

MIDI till USB-kabel

Inlägg av Dan the Man »

Har ett stagepiano med MIDI. Vill använda det som MIDI-keyboard för att styra mjukvaruorglar och annat och sen spela in i Logic.
Skulle det funka om jag skaffar en sån här MIDI till USB-kabel: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr ... usb-p38862. Har Mac men denna är specad för Windows. Kanske blir problem?
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+

Inlägg av thetonequest »

Det ska funka bra, så länge du har midi out från pianot.
Huruvida just det interfacet som du länkar till funkar till Mac vet jag inte, men det finns ju andra liknande alternativ i samma prisklass som säkert gör det annars!
/Knut
|Fender Jazzbas 1969 - Sunburst|
Användarvisningsbild
Pumpa
Medlem+

Re: MIDI till USB-kabel

Inlägg av Pumpa »

Du har ingen midiingång i ljudkortet?
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Re: MIDI till USB-kabel

Inlägg av inber »

Dan the Man skrev:Har ett stagepiano med MIDI. Vill använda det som MIDI-keyboard för att styra mjukvaruorglar och annat och sen spela in i Logic.
Skulle det funka om jag skaffar en sån här MIDI till USB-kabel: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr ... usb-p38862. Har Mac men denna är specad för Windows. Kanske blir problem?
Jag gissar att det blir problem. Du behöver ett interface som har drivrutiner för Mac.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Skriv svar