Jag har gjort en massa pålägg i Pro Tools. Ligger alltså snuttar med korta tagningar på ett antal spår. Hade inte tid att ta reda på hur jag skulle göra för att sedan kunna öppna projektet i Logic, utan sparade ner hela mappen med alla filer. Nu inser jag att jag inte kan använda det i Logic utan jag borde ha bouncat ner varje track för sig.
Nån som har nån quick fix på detta? Jag har inte tillgång till pro tools studion förrän om ett par veckor och skulle behöva jobba vidare med grejorna i Logic.
Öppna Pro tools inspelning i Logic?
- Dan the Man
- Medlem+
Öppna Pro tools inspelning i Logic?
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE
Torsson @ Spotify
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE
Torsson @ Spotify
- TDHP
- Forumvärd
Det är väl bara en massa osorterade wav-filer som inte är lika långa?
I det närmaste omöjligt gissar jag...
I det närmaste omöjligt gissar jag...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
har du tur så är filerna märkta med en "BWAV time stamp" eller liknande.
Då brukar programvaran, vid filimport, fråga om den ska placera filen vid dess ursprungliga "time stamp", eller där du har markören. Funkar i en del program, vet inte hur det är med Logic.
Annars kan du väl kolla på nån slags "file info" o se om du inte hittar en "original start time" eller nåt liknande, och sen manuellt dra filen till rätt startpunkt. Ett j-a jobb, men det funkar....
Då brukar programvaran, vid filimport, fråga om den ska placera filen vid dess ursprungliga "time stamp", eller där du har markören. Funkar i en del program, vet inte hur det är med Logic.
Annars kan du väl kolla på nån slags "file info" o se om du inte hittar en "original start time" eller nåt liknande, och sen manuellt dra filen till rätt startpunkt. Ett j-a jobb, men det funkar....
- Hatt_Johan
- Medlem+
Re: Öppna Pro tools inspelning i Logic?
Det går att spara ner dom önskade klippen separat, ist för att bläddra igenom en miljon omtagningar och kanaler. Makera dom spår du vill. Dom borde vara markerade i clipsspalten. Sen högerklickar du på ett av spåren och väljer något i stil med "save clip to folder". Vips så finns dom i en separat mapp. Annars finns ALLA torrtagningar sparade i audiomappen.
Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
- Dan the Man
- Medlem+
Tack för tips!
Jag har lyckats få låna en annan studio med PT så jag ska dit och "consolidate" alla tracks, dvs göra dem lika långa så de startar med tystnad från noll. På så vis kan jag sen placera in alla med samma startpunkt i Logic:)
Jag har lyckats få låna en annan studio med PT så jag ska dit och "consolidate" alla tracks, dvs göra dem lika långa så de startar med tystnad från noll. På så vis kan jag sen placera in alla med samma startpunkt i Logic:)
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
Torsson @ Spotify
Torsson @ Spotify
- GandhiMK2
- Medlem++
- Jan Hellman
- VIP medlem
Det funkar mer i teorin än i praktiken är min erfarenhet. Brukar vara betydligt enklare och snabbare att bounce:a filerna med gemensam 1:a. OMF är en hel djungel och det kan vara så att det funkar mellan vissa specifika programversioner i Logic/Protools men inte mellan andra versioner. Så det är en chanstagning och jag har märkt att det mer ofta inte funkar än att det funkar. Jag har gett upp vad det gäller OMF.f-bass skrev:Kan man spara som omf ifrån Protools och sen öppna i logic? Jag vet att man kan göra tvärtom iaf...
//J