Fender Jazz Bass- 62 RI Olympic White - SÅLD
- hosse
- Medlem+++
gaaaaah, din onda människa! nu fick jag überGAS, men den stämmer inte överens med min ekonomi 

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Geddan
- VIP medlem
- hosse
- Medlem+++
onödig accessoar. ingen normal människa sätter axelbandet där.maltjik skrev:den dära axelbandsknoppen på baksidan av huvudet, är den till för att kunna ha basen hängande som en kontra?
www.chucknorrisfacts.com
- peppe
- Medlem+
Fan å jag som trodde man satt axelbandsknoppen bakpå skallen bara för att det satt en sån där på originalen från -60talet 

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
- Geddan
- VIP medlem
Öl och cigaretter?!Falcon skrev:Dumheter, det är en ölöppnare! Innan man öppnar ölen så sätter man ciggen vid e-strängens stämskruv!maltjik skrev:den dära axelbandsknoppen på baksidan av huvudet, är den till för att kunna ha basen hängande som en kontra?
Vi får nog ta och be för vår broder!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Danne
- VIP medlem
peppe skrev:Fan å jag som trodde man satt axelbandsknoppen bakpå skallen bara för att det satt en sån där på originalen från -60talet

Leo hade ju lite problem att övertyga basister att spela basgitarr. En hjälp på traven var att sätta axelbandet på knoppen vid huvudet och låta basen glida neråt så den fick en mer upprätt position. Vet inte om jag någonsin sett någon gammal bild där någon faktiskt använde knoppen på det viset.
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- knedy
- VIP medlem
Re: Byte, varför inte!
Skulle kunna tänka mig en sån också, var kan man köpa dom?Falcon skrev:Ändrade mig med byten! Är det någon som har en Fender Bass VI reissue(Japan) så är jag garanterat med på ett byte!
Officiell stormästare i EB-orden
- Diesel
- Medlem++
det var som fan..Danne skrev:peppe skrev:Fan å jag som trodde man satt axelbandsknoppen bakpå skallen bara för att det satt en sån där på originalen från -60talet![]()
Leo hade ju lite problem att övertyga basister att spela basgitarr. En hjälp på traven var att sätta axelbandet på knoppen vid huvudet och låta basen glida neråt så den fick en mer upprätt position. Vet inte om jag någonsin sett någon gammal bild där någon faktiskt använde knoppen på det viset.
- knedy
- VIP medlem
- Danne
- VIP medlem
Den senaste var en Custom Shop i begränsad upplaga. Fender Japan har ju däremot som sagt tillverkat dem också men det var ett tag sedan (90-tal?).knedy skrev:Tydligen så tillverkas dom inte längre "Fender discontinued this model at the end of 2006." -wikipedia
Finns ju den svarta Fender Jaguar Baritone Special HH iofs, men den är ju inte lika ball.
- knedy
- VIP medlem
Nä, det var CIJ-modellerna som blev discontinuead(svengelska YAY!) 2006, jam har ju den fortfarande på sin sida iofs men 8000kr känns lite väl saftigt imo.Danne skrev:Den senaste var en Custom Shop i begränsad upplaga. Fender Japan har ju däremot som sagt tillverkat dem också men det var ett tag sedan (90-tal?).knedy skrev:Tydligen så tillverkas dom inte längre "Fender discontinued this model at the end of 2006." -wikipedia
Finns ju den svarta Fender Jaguar Baritone Special HH iofs, men den är ju inte lika ball.
Officiell stormästare i EB-orden
- Danne
- VIP medlem
Aha. De fimpade alltså den japanska tillverkningen när Custom Shop-varianten kom (Ltd Edition for 2006). Förståeligt med tanke på prisskillnaden. Fender listar iofs fortfarande 2006-modellen:http://www.fender.com/customshop/instru ... 1500060800knedy skrev:Nä, det var CIJ-modellerna som blev discontinuead(svengelska YAY!) 2006, jam har ju den fortfarande på sin sida iofs men 8000kr känns lite väl saftigt imo.Danne skrev:Den senaste var en Custom Shop i begränsad upplaga. Fender Japan har ju däremot som sagt tillverkat dem också men det var ett tag sedan (90-tal?).knedy skrev:Tydligen så tillverkas dom inte längre "Fender discontinued this model at the end of 2006." -wikipedia
Kanske inte blev den "kioskvältaren" de hade hoppats på och sitter på ett lager som de inte sålt slut på såhär ett år senare?
- blackparkas
- Medlem++++
Det är ingen idè Falcon.... den kostar över 3000, sådär dyra basar är det ingen som köper här inne.... 

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- VIP medlem
- Diesel
- Medlem++
- Diesel
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Falcon skrev:Är det någon som får något sålt här, eller pratas det bara??
Det är precis det jag menade.
Kostar det under 3000 så säljs det oftast ganska fort. Speciellt om det är delar, kroppar, halsar pissbilligt.
Men om man ska sälja basar, riktiga sådana. Då är det färre intresserade.
Så jag gissar på det senare. Det pratas nog mest...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Kim S
- Medlem++
Fast man får ju vara på det klara med att vi inte är SÅ många här inne. Det är nog bra många fler som läser en annons på Blocket/Vendolin. Spontanköp är lite lättare om det är billigt.blackparkas skrev:Falcon skrev:Är det någon som får något sålt här, eller pratas det bara??
Kostar det under 3000 så säljs det oftast ganska fort. Speciellt om det är delar, kroppar, halsar pissbilligt.
- Diesel
- Medlem++
det faller sig ganska naturligt när det är ett forumblackparkas skrev:Falcon skrev:Är det någon som får något sålt här, eller pratas det bara??
folk lever ut sina drömmar om saker och pratar om dem på ett annat sätt än om det är en annons på ett annat ställe där det inte finns ett forum för att diskutera