Hur ser ni ut egentligen?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

bootsy skrev:
Appappappappapp!
Bra förslag! Ska maila Warwick om man kan få "Appappappappapp!" som inlägg på 12e bandet.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

basmartin skrev:
bootsy skrev:
Appappappappapp!
Bra förslag! Ska maila Warwick om man kan få "Appappappappapp!" som inlägg på 12e bandet.
Vore faktiskt inte tråkigt alls...
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Eller "Don´t Do It!"
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Varför inte bara ha en bas med 5 band.. resten bandlöst?? (med truetempered lines?) som extra tydlig indikation på vart pengarna finns?
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Liten skrev:Varför inte bara ha en bas med 5 band.. resten bandlöst?? (med truetempered lines?) som extra tydlig indikation på vart pengarna finns?
Eller bara 5 band

Bild
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

Liten skrev:Jag vill minnas tillbaka till när den härliga "70's fenders suck" eran av inlägg va som hetast.. då jag i princip kunde tolkas som idiot för att jag gång på gång ställde mig upp och försvarade mitt gamla lik..
Ohhh... vad är det för tråd jag missat, nån som kan länka??
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

figgebass skrev:Till saken hör att jag verkligen ville få den att funka men efter 10 minuters vridande och spelande så tog producenten den ur händerna på mej och gav mej hans p-bas med flats (go figure...) och den satt i mixen på två sekunder...ja ja...
Å sjutton... självklart var det warwickbasen det var fel på ... det kan ju inte ha varit du som gjorde något fel? :wink:
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

lowfreq skrev:
figgebass skrev:Till saken hör att jag verkligen ville få den att funka men efter 10 minuters vridande och spelande så tog producenten den ur händerna på mej och gav mej hans p-bas med flats (go figure...) och den satt i mixen på två sekunder...ja ja...
Å sjutton... självklart var det warwickbasen det var fel på ... det kan ju inte ha varit du som gjorde något fel? :wink:
Ah...det är du som är EBS-ralf?Det är ju så SJUKT svårt att komma underfund med alla rattar på en bas.....mycket konstigare än mitt mixerbord...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Liten skrev:Varför inte bara ha en bas med 5 band.. resten bandlöst??
Hade inte Rockis nå´n så´n med DiLeva på 80-talet? Aria om jag inte minns fel.... :?

//J
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

figgebass skrev:
ff´s pfyrix skrev: jag själv har en bas som basbyggaren knappt vill känna igen pga allt fluff.. :D
BILDER BILDER BILDER!!
Jag vill ha en hello-kitty-bas...

Just den här basen skulle kunna vikas ut i Panduros produktkatalog...den är fluffig de lux... :D
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

figgebass skrev:Bild
Notera lysdioderna i halsen....

Snygg som alltid.

Men ett par frågor dyker ju upp här!
Min kokainjazz hade du sönder efter cirka tre minuter (ungefär shlagerlåtstid), men den här styggelsen leker du med i tio (10) minuter utan att ha sönder????

Jag är besviken!!!
:twisted:
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Din gick ju liksom....av....den här malde jag sakta men säkert ned.....kortslutning i lysdioderna blev det iofs precis efter den här bilden....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

figgebass skrev:Din gick ju liksom....av....den här malde jag sakta men säkert ned.....kortslutning i lysdioderna blev det iofs precis efter den här bilden....
Najs omskrivning för hjärnsläpp! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

figgebass skrev:
lowfreq skrev:
Ah...det är du som är EBS-ralf?Det är ju så SJUKT svårt att komma underfund med alla rattar på en bas.....mycket konstigare än mitt mixerbord...
jag skojade bara lite... men den enda warwickbas som jag gillar är just den du håller i, har haft TVÅ sånna... om det nu ÄR en Streamer, ja... det är sant, jag är fender-nörd och gillar warwick streamer stage I. Tycker det går att få bra ljud ur en sådan, jag körde dock mest på halsmicken.

Och nej, jag är inte EBS-Ralf. :evil:
Användarvisningsbild
mojo
Medlem+

Inlägg av mojo »

eller hur såg man ut:

p-bas moddad med en badrumstapet inkl. en tapetremsa för att stoppa plektrums i:
Bild
Användarvisningsbild
Will
Medlem++

Inlägg av Will »

Vintern 09
Bild

Sommarn 07 (klassresa)

Bild
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Roland skrev:
figgebass skrev:Bild
Notera lysdioderna i halsen....

Snygg som alltid.

Men ett par frågor dyker ju upp här!
Min kokainjazz hade du sönder efter cirka tre minuter (ungefär shlagerlåtstid), men den här styggelsen leker du med i tio (10) minuter utan att ha sönder????

Jag är besviken!!!
:twisted:
Jag vill fortfarande ha den där Streamern .... :roll:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja, den var snygg den där rackarn Scuba... Sno den!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Såhär ser jag ut för tillfället.
Skaffat glasögon sen senast.

Bild

Vet inte riktigt om jag ska satsa på muschen.
Morsans kommentar var "det är lite mycket Bard över den". :lol:
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

Så här ser jag ut när jag inte orkat ladda rakapparaten på ett tag :lol:

Bild
Användarvisningsbild
b_luthman
Medlem+

Inlägg av b_luthman »

bild från senaste gången jag spelade in, vilket var 29-30 dec 08.

Bild
spelar i:
www.myspace.com/jaganata

Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
Användarvisningsbild
b_luthman
Medlem+

Inlägg av b_luthman »

lowfreq skrev:
äh, vår ljudrattare hade sammarpoblem med min aktiva ibanez när vi spelade in förra gången. han var inte vad att ratta med aktiva basar, därför ställde han ljudet som en passiv först, men insåg att det lät bajs, sen fick han tänka om, efter en stund lät det guld.

det handlar nog mkt om att producenten ska veta vad han sysslar med. sen har det väl kanske att göra med vad man spelar för musik, om jag kom med en halvakustisk plonkbas så skulle det inte passa hur man än vred.
spelar i:
www.myspace.com/jaganata

Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

+1, att den lät dåligt i sammanhanget betyder ju inte att det var en dålig bas.. :P Luthmans ibanez kanske inte passar i melodifestivalen, men figges precision kanske inte passar i jaganata.. :D
Användarvisningsbild
kosmonaut
Medlem+

Inlägg av kosmonaut »

Vofflan skrev:Såhär ser jag ut för tillfället.
Skaffat glasögon sen senast.

Bild

Vet inte riktigt om jag ska satsa på muschen.
Morsans kommentar var "det är lite mycket Bard över den". :lol:
Keep on the Mustasch för fasen!

Sen fixar du hängslen, kortbyxor o fluga nästa gång du besöker mamma...
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Mitt utseende är en hemlighet tills jag kommit på nått bra att göra med håret. Nu är det bara lite för långt och ovårdat.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Skriv svar