en annan fördel med Thomann är ju att de tillhör EU i gamla Tyskland till skillnad från jänkarna så man får inga överraskningar i tullavgiftsväg...plus att Thomanns priser redan är inklusive svensk moms...
Sedan inte att förglömma att det är rent sanslöst bra förpackat paketen de plockar ihop hos tysken...
[quote="Randy "SilverBack&"]en annan fördel med Thomann är ju att de tillhör EU i gamla Tyskland till skillnad från jänkarna så man får inga överraskningar i tullavgiftsväg...plus att Thomanns priser redan är inklusive svensk moms...
Sedan inte att förglömma att det är rent sanslöst bra förpackat paketen de plockar ihop hos tysken...[/quote]
+1
När jag köpte min senaste Fender var den
1. Inpackad i stor tjock kartong
2. Innanför denna kartong luftkuddar och frigolit
3. Innanför luftkuddarna en till kartong, fenderkartongen
4.Innanför fenderkartongen mer frigolit
5. Och slutligen ihoptejpat harcase.
[quote="Randy "SilverBack&"]en annan fördel med Thomann är ju att de tillhör EU i gamla Tyskland till skillnad från jänkarna så man får inga överraskningar i tullavgiftsväg...plus att Thomanns priser redan är inklusive svensk moms...
Sedan inte att förglömma att det är rent sanslöst bra förpackat paketen de plockar ihop hos tysken...[/quote]
Inte alltid...
Jag beställde ett Rockstand 9-ställ plus en massa småskit som strängsatser till alla instrument och lite annat krafs i småformat.
De hade klappat ned stället i en kartong och helt sonika hällt ned resten av grejerna i den stora lådan.
Eftersom det var rätt tunn kartong hade lådan ett stort hål då jag hämtade ut den, men jag tänkte "jaja de har väl förpackat småkrafset separat...".
Nu hade jag sån tur att allt faktiskt var kvar, men det handlade om just tur. Samtliga småprylar hade lätt kunnat slinka ut genom hålet.
Däremot då jag beställde kontrasträngar hade de förpackat dem som om de vore gjorda av glas.
[quote="Randy "SilverBack&"]Sedan inte att förglömma att det är rent sanslöst bra förpackat paketen de plockar ihop hos tysken...[/quote]
Det är min erfarenhet också. Veritabla kassaskåp.