peter_s skrev:Som jag förstår det av kommentarerna här (och från andra trådar, på bl.a. Talkbass) har de båda pedalerna olika grundljud, vilket gör att de låter olika hur man än rattar. Att de båda pedalerna finns i Tech 21s sortiment har nog just att göra med att de har olika ljudkaraktär (och från början, innan VT Bass blev en sådan succé att de introducerade en programerbar variant olika funktioner). VT Bass-pedalen har ju t.ex. inte en DI-utgång.Dan the Man skrev:Jag som trodde det var större skillnader på pedalerna, att det var lite olika stuk på dem, men på era kommentarer verkar det som om de är hårfina skillnader. VT har ju character-vred och BBDI:n precense, är det i stort sett samma funktion på dom vreden? Konstigt att TECH21 har två pedaler i sitt sortiment som ser olika ut, har lite olika vred men i princip gör samma jobb. VT är lite billigare iaf.
Tja, om du inte gillar Behringer-pedalen så gillar du kanske inte BDDI:n heller. De ska ju vara ganska lika, om än inte helt identiska. Så det bästa du kan göra nu är nog att åka till en butik och testa en VT Bass (kanske t.o.m. jämte en BDDI). Själv köpte jag min på Sandbergs Musik i Malmö, och de brukar ha gott om Tech 21-pedaler inne. Dessutom är de bara - om man kollar på Sandbergs webbplats - marginellt dyrare där, jämfört med hos tysken. Det skiljer bara någon (prutbar?) hundralapp.Dan the Man skrev:Jag har btw en sån där Behringer BDI21, som lär vara en slags kopia av BDDI:n. Behringern är inte så himla kul tycker jag så om BDDI:n är liknande vetefasen om jag inte köper en VT. Fast om den i sin tur är som BDDI:n så kan jag lika gärna behålla Behringern. 360 spänn...
Hilfe!
Tack för tipset med Sandbergs. Har hört mycket gott om dem. Blir ju t om biligare än tysken när frakten läggs på. Men frågan är om detta är butiks- eller enbart webb-priser? Hursomhelst, lutar nog åt en VT ändå. Den andra är för dyr.