Håller med! Dessutom har han en fånig hatt.Geddan skrev:Gitarrsolot i Sweet Child of Mine.
Känns som fritidsgårdsnivå på det.
Slash är, för mig, världens mest överskattade gitarrist.

Håller med! Dessutom har han en fånig hatt.Geddan skrev:Gitarrsolot i Sweet Child of Mine.
Känns som fritidsgårdsnivå på det.
Slash är, för mig, världens mest överskattade gitarrist.
Se´n misstänker jag starkt att de mickat upp gamla upp-och-nervända hammarplasthinkar,basen skrev:Alla Peter Criss' trumsolon. T.o.m. när jag hörde Alive som 10-12 åring tänkte jag: Vafan är det här? Han lär dessutom ha tagit lektioner av Gene Krupa!
Geddan skrev:Se´n misstänker jag starkt att de mickat upp gamla upp-och-nervända hammarplasthinkar,basen skrev:Alla Peter Criss' trumsolon. T.o.m. när jag hörde Alive som 10-12 åring tänkte jag: Vafan är det här? Han lär dessutom ha tagit lektioner av Gene Krupa!
istället får pukor på plattorna han spelar på.
Roger Hedin skrev:Gitarrsolot i "Det spelades bättre boll på Gunnar Nordahls tid". Å nu jävlar...
PLUS allt trynorglande av Per Gessle: Sug-Blås-Sug-Blås...
Redan då var det fint att låta "otajt och slamrigt" fast de tog det till en lägre bonnanivå...basen skrev:Roger Hedin skrev:Gitarrsolot i "Det spelades bättre boll på Gunnar Nordahls tid". Å nu jävlar...
PLUS allt trynorglande av Per Gessle: Sug-Blås-Sug-Blås...
Lyssnade precis Torsson-låten, balanserar inte hela låten på gränsen till att klinga falskt, eller är det någon typ av finess?
Det är yttrandefrihet i Sverige, så du har rätt till den åsikten.Zombass skrev:Jag tycker sweet child-solot är jättefint!
Brian Downey är en av mina favvo trummisar (såg Thin Lizzy två gånger) men det där lät klafsigt som Peter Criss. Annars är hi-hat fills väldigt effektiva, som Darrell Sweet's lysande insats, 1.58 precis innan solot.Geddan skrev:Lite OT, eftersom det inte är ett solo, men jag har alltid undrat över hi-hat filet
på Thin Lizzy´s "The Boys are Back in Town": kommer 3,33 inne i solot.
Hur många ggr hade de tagit om det, hur mycket var klockan, hur hungriga var alla närvarande?
Hur fasen kunde ngn säga "that´s a wrap" Så otajt och out of beat!
AlbinH skrev:Är ni klara nu, gubbar!![]()
Har ni sagt allt vad ni ville ha sagt?![]()
För här kommer Facit!![]()
Ingenting på gamla Tellus är djäfvligare än när Justin Bieber "sjunger". Är det sen solosång kommer smådjävlarna i den innersta av Helfvetets brännugnar att samfällt kasta sig handlöst in i flammorna.
Eller hur?
Eftersom jag är av en starkt misstänksam natur, tänker jag verkligen inte öppna länken du postade! Där kan ju lura de ruskigaste saker..basen skrev:
Så du tänker inte slå till?![]()
https://www.youtube.com/watch?v=bOhL7NTy7WY" onclick="window.open(this.href);return false;
AlbinH skrev:Eftersom jag är av en starkt misstänksam natur, tänker jag verkligen inte öppna länken du postade! Där kan ju lura de ruskigaste saker..basen skrev:
Så du tänker inte slå till?![]()
https://www.youtube.com/watch?v=bOhL7NTy7WY" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänk om Baby Bieber sjunger duett med sig själv! *dödsångest*
Eagle Hazze skrev:Jag har ett brutalt minne från 80-talet. Mr Cale står på scen med ett kompband, sjukt bra kompband. Men mr Cales insats bar bland det sämsta jag någonsin har hört, det var typ solo i fem minuter på riktigt taskig heroinnivå. Den enda behållningen var mr Cales Gibson V och att kompbandet pallade. Jag kan tyvärr inte hitta något klipp från detta haveri, men jag tror att det utspelades på rockpalast.
Fyfan du hittade klippet hahahha.basen skrev:Eagle Hazze skrev:Jag har ett brutalt minne från 80-talet. Mr Cale står på scen med ett kompband, sjukt bra kompband. Men mr Cales insats bar bland det sämsta jag någonsin har hört, det var typ solo i fem minuter på riktigt taskig heroinnivå. Den enda behållningen var mr Cales Gibson V och att kompbandet pallade. Jag kan tyvärr inte hitta något klipp från detta haveri, men jag tror att det utspelades på rockpalast.
Är det det här klippet du tänker på?
https://www.youtube.com/watch?v=-CZ06Lq_mUw" onclick="window.open(this.href);return false;
Han kommer av sig lite i det avslutande "solot"Eagle Hazze skrev:Fyfan du hittade klippet hahahha.basen skrev:Eagle Hazze skrev:Jag har ett brutalt minne från 80-talet. Mr Cale står på scen med ett kompband, sjukt bra kompband. Men mr Cales insats bar bland det sämsta jag någonsin har hört, det var typ solo i fem minuter på riktigt taskig heroinnivå. Den enda behållningen var mr Cales Gibson V och att kompbandet pallade. Jag kan tyvärr inte hitta något klipp från detta haveri, men jag tror att det utspelades på rockpalast.
https://www.youtube.com/watch?v=-CZ06Lq_mUw" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha han är redan i buff''en .basen skrev:Han kommer av sig lite i det avslutande "solot"Eagle Hazze skrev:Fyfan du hittade klippet hahahha.basen skrev:Eagle Hazze skrev:Jag har ett brutalt minne från 80-talet. Mr Cale står på scen med ett kompband, sjukt bra kompband. Men mr Cales insats bar bland det sämsta jag någonsin har hört, det var typ solo i fem minuter på riktigt taskig heroinnivå. Den enda behållningen var mr Cales Gibson V och att kompbandet pallade. Jag kan tyvärr inte hitta något klipp från detta haveri, men jag tror att det utspelades på rockpalast.