Aldrig blivit kallad "rockbasist fantast" förut. Men vad fan, någon gång ska vara den första.lowfreq skrev:Det är grymt känsligt att trampa rockbasist fantasterna på tårna .. (och lite kul)Klopper skrev:Olika åsikter.
Bra!
Stå på er båda!
Jag är avslappnad.lowfreq skrev:Slappna av nu. Och acceptera att man inte har samma åsikt som du.
Att höra Entwistle's bas-solon t.ex är så pinsamt att jag inte vill se och höra det. (OBS MIN ÅSIKT)
Måste faktiskt hålla med dig, tycker t.ex. att hans insats på "The Real Me" är ganska pinsam, men han var ju fortfarande en jävligt bra basist som influerade många efter honom.lowfreq skrev:Slappna av nu. Och acceptera att man inte har samma åsikt som du.
Att höra Entwistle's bas-solon t.ex är så pinsamt att jag inte vill se och höra det. (OBS MIN ÅSIKT)
lowfreq skrev:Av den uppfattning jag fått om dig här på forumet så tror jag nog att du förstår vad jag menar.
Entwistle var ingen bas-virutios. Det var hans image och basljud som var revolutionerande. Nu har du hört det en gång till.
Visst är det väl skönt att man kan ha en revolutionerande image bara genom att stå blick still och se lagom uttråkad ut?lowfreq skrev:Det var hans image och basljud som var revolutionerande.
Låten "The Real of Me" har en av de baslir som inspirerat mig mest. En Thunderbird denna gång.Noelredding skrev:Måste faktiskt hålla med dig, tycker t.ex. att hans insats på "The Real Me" är ganska pinsam, men han var ju fortfarande en jävligt bra basist som influerade många efter honom.lowfreq skrev:Slappna av nu. Och acceptera att man inte har samma åsikt som du.
Lite som Bob Dylan, rätt kass på att sjunga men ändå så jävla bra.
Visst, det är säkert jävligt bra men min personliga åsikt är att det låter lite lökigt ibland. Det är ju bra spelat, men jag tycker inte det passar till låten bara.anli skrev:Låten "The Real of Me" har en av de baslir som inspirerat mig mest. En Thunderbird denna gång.Noelredding skrev:Måste faktiskt hålla med dig, tycker t.ex. att hans insats på "The Real Me" är ganska pinsam, men han var ju fortfarande en jävligt bra basist som influerade många efter honom.lowfreq skrev:Slappna av nu. Och acceptera att man inte har samma åsikt som du.
Lite som Bob Dylan, rätt kass på att sjunga men ändå så jävla bra.
+1 skål på det!anli skrev:Genomförde en objektiv kontroll lyssning av "The Real Me" under kvällen. Frugan och sonen får intyga.
Basen är lite svajig och fristilad kanske.... men totalt underbar. Underbar förstärkning av känslan av låten,
5 stjärnor.
Fast jag är iofs totalt ointresserad hur en basist lirar... lyssnar inte efter, eller begriper sånt. Jag upplever all musik rent känslomässigt utan analys.
Skål.
Där emot mitten är det fan svängigt och skönt, utan att ha lyssnat något alls på honom eller the who innan så är det där inget basspel att dömma bort. (följs upp den vanliga lmao)GurraG skrev:[youtube]http://youtube.com/watch?v=IfDE-ZvfOwU[/youtube]
Jag är beredd att hålla med. Skål!anli skrev:Entwistle är basiströmmen personifierad... ingen jävla brolier utan en vanlig snubbe som i rätt tid och med rätt bas och med rätt sound skapade musikhistoria... det lyckas knappast di där hypade onanibasister.
Hatr efter närmare tanke ingen repekt för lowfreqs eller nb:s åsikter.
Visst har han haft svackor... helst på senare år. Men att besudla han storhetsttid och påstå att han är lökig gör mig förbannnad. i efterskott.
Va?! Jag är absolut inget stort the Who-fan men är inte typ ALLT bra här?funkys**t skrev:Det enda som är bra är sången tycker jag.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
+1 på båda åsikterna.GrafZeppelin skrev:Varenda gång jag kollar på klipp från den där konserten så blir jag så spelsugen så jag håller på att skita på mig.
Sen om man förringar Entwistles lir pga av ett något planlöst bassolo från Quadrophenia så är man inte smartare än dom som dissar Jaco pga att de sett nåt klipp på youtube när han är som mest nerknarkad och sinnessjuk i slutet av 80-talet.