Fotbolls EM...

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

blackparkas skrev:Nej, det var ett blekt Grekland helt klart, men i övrigt så tycker jag det var en helt ok match, tack vare svenskarna förstås.

Ljungbergs totala miss där när han var fri var ju ja... beklaglig...?

Brukar tycka det är bra sömnigt med fotboll, för lite mål, för mycket fjolleri, för mycket Hollywood...
Men igår var det intressant.
Du är väl som jag, intressant att titta på när det går bra för Sverige ;)
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Svensson skrev:
blackparkas skrev:Nej, det var ett blekt Grekland helt klart, men i övrigt så tycker jag det var en helt ok match, tack vare svenskarna förstås.

Ljungbergs totala miss där när han var fri var ju ja... beklaglig...?

Brukar tycka det är bra sömnigt med fotboll, för lite mål, för mycket fjolleri, för mycket Hollywood...
Men igår var det intressant.
Du är väl som jag, intressant att titta på när det går bra för Sverige ;)
Hehe.
Är sådan som tittar när landslaget spelar skulle jag vilja påstå.
Även om det går sisådär.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Jag måste erkänna att jag, för första gången i mitt liv, såg gårdagens match ute på lokal på bioduk. Även om jag är rätt ointeresserad av fotboll (kan dock vara kul att kolla när sverige är inblandade) så får jag säga att det var en rätt najs upplevelse att sitta och trängas med en massa skrikade fotbollsdårar. Å andra sidan, om Sop-grekland hade vunnit hade det knappast varit lika kul.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

GurraG skrev:Jag måste erkänna att jag, för första gången i mitt liv, såg gårdagens match ute på lokal på bioduk. Även om jag är rätt ointeresserad av fotboll (kan dock vara kul att kolla när sverige är inblandade) så får jag säga att det var en rätt najs upplevelse att sitta och trängas med en massa skrikade fotbollsdårar. Å andra sidan, om Sop-grekland hade vunnit hade det knappast varit lika kul.
Visst är det kul att gå på bio.
Mycket roligare än att sitta hemma och titta på fulkopior.
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jag tittade totalt 30 sekunder! Helt ointresserad!
Visste inte ens att det var nån bollsparkningstävling i större skala förrän häromdan! :lol:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
thecaper
Medlem

Inlägg av thecaper »

Jag är nere i Salzburg och har varit pa bada matcherna. Otrolig stämning här nere. Sveriges matcher ska upplevas live, marschen som är innan matcherna med alla svenskar är helt galet.
Imorgon aker vi till Innsbruck for Rysslands matchen. Kom igen nu Sverige.
Vilken patriot man blir under sana här tillställningar :)
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Men oj oj oj... vilken match Tjeckien-Turkiet var! Helt jävla grym! Vända 0-2 till 3-2 under den sista kvarten, vilken dramatik. Och sen att turkarna får målisen utvisad på övertid och tvingas sätta en utespelare i mål. Helt för mycket asså. Tänk, bara tänk, om dom hade kvitterat och det hade blivit straffläggning med honom i mål... Herrejävlar säger jag bara. Inte för att det inte var nog kul som det var! Stor underhållning!
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
basic
VIP medlem

Inlägg av basic »

Nej men inte är väl vi basister så inskränkta i allt vad det innebär
med att snacka mic-lösningar å färgkombinationer å prissättningar
å gigs å basresor å strängkombinationer å basvikter, så vi kan
underlåta oss att titta lite på fotbollstävling?

:wink:

haha.. "fotbollstävling" är ett kul uttryck, som retat gallfeber på
många av mina kamrater!

:D
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Jösses vad bra Ryssland lirade ikväll. Känns bättre att förlora mot dom nu :P

Blir det Ryssland - Turkiet i semin nu va? Kommer lätt bli en kanonmatch med tanke på hur båda lagen spelat dom senaste matcherna.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

knedy skrev:Jösses vad bra Ryssland lirade ikväll. Känns bättre att förlora mot dom nu :P

Blir det Ryssland - Turkiet i semin nu va? Kommer lätt bli en kanonmatch med tanke på hur båda lagen spelat dom senaste matcherna.
+10000 Vet inte om jag sett nåt bättre lir nånsin!! Och jag är fotbollstok och sett allt sen vm-78, minns inte längre tebax..
Användarvisningsbild
Steve
Medlem

Inlägg av Steve »

knedy skrev:Jösses vad bra Ryssland lirade ikväll. Känns bättre att förlora mot dom nu :P

Turkiet möter Tyskland

Ryssland får möta antingen Spanien eller Italien beroende på hur det gåt i deras match imorgon.

(oj, vad jag blev insatt helt plötsligt :shock: )
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Steve skrev:

Turkiet möter Tyskland

Ryssland får möta antingen Spanien eller Italien beroende på hur det gåt i deras match imorgon.

Då hoppas vi på Ryssland - Turkiet i final! Ännu bättre så. Jag hade egentligen blivit lite sur när Holland åkte ut då jag hejade på dom men Ryssland spelar så bra att man hejar på dom automatiskt. :P
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Steve
Medlem

Inlägg av Steve »

knedy skrev:
Steve skrev:

Turkiet möter Tyskland

Då hoppas vi på Ryssland - Turkiet i final! Ännu bättre så. Jag hade egentligen blivit lite sur när Holland åkte ut då jag hejade på dom men Ryssland spelar så bra att man hejar på dom automatiskt. :P
Hoppades också på Holland men men... Ja en final mellan Turkiet-Ryssland vore trevligt! Har aldirig diggat Tyskland och Italien filmar på tok för mycket för min smak.
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Ryssarna var något av det roligaste jag sett på länge. Jäsiken!
Och som sagt, nu känns det plötsligt helt ok att förlorat mot dem...

Skadas Arshavian (så stavas det nog inte) är de ju mycket blekare så risken är väl att de går in hårt mot honom i de kommande matcherna.
Jämför man ryssarna i de två första matcherna, utan honom var de ju inte alls lika imponerande - torsk mot spanien och oavgjort mot grekerna var det va?

Men efter ikväll är jag övertygad om att ryssarna tar hem hela skiten. Innan ikväll trodde jag dock detsamma om Holland...
Jomen. It's the Chriller.
Skriv svar