TDHP skrev:Jäkligt bra! Ska bli intressant att se hur lacken beter sig när du börjar använda den, om den blir matt eller slits fort.
Jag tror att den snarast kommer att bli blank på de ställen där den slits. Och det blir nog finfint.
Svensson skrev:Att trä lätt skulle ruttna med alkydoljefärg håller jag inte med om däremot har det varit en hel del problem med akrylatfärg. Jag bor själv i ett alkydoljemålat 40-talshus och det är inte bytt en enda panelbräda i det.
F.ö. blev basen snygg!
Det var kanske lite överdrivet, men jag har sett otaliga exempel på tät och tjock alkydoljefärg som flagat för att det stängt inne fukten i träet. Det kanske inte är så farligt på dina breddgrader där det är lägre luftfuktighet, men här är det inget vidare. Plastfärg är ännu värre, precis som du skriver.
anli skrev:Saknas bara lite kurbitsdekoration!

Haha! Tanken har slagit mig, men jag tror jag avstår. EN krubitsbas på forumet får räcka.

Kanske att jag försöker mig på att handmåla något hemligt mönster på plektrumskyddet när tapeten börjar säga upp sig.
Och visst är jag smyg-hälsing.
För lite omväxling har jag nu smällt på ett gammalt set rundspunna strängar. Fan att man inte kan få allt i ett! De låter ju helt gudomligt med plektrum, men är inte alls trevliga att spela på i jämförelse med Thomastik-strängarna jag haft på förr. Mitt vänstra lillfinger far riktigt illa av alla oktav-grejer vi spelar med bandet.

Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.