Ljungby nästa!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Masayo
Medlem++

Ljungby nästa!

Inlägg av Masayo »

Jag har tydligen kommit in på den utbildning som jag har sökt i 1:a hand, informationslogistik alltså. Så Ljungby here I come! :D
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Welcome to the wonderful world of... Informationslogistik?

Jag hade gärna grattat dig om jag tyckt det var något som var värt gratulationer. ;) :twisted: :twisted:
Officiell stormästare i EB-orden
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Hehehehe, det är abstrakt... ;)

Informationslogistik innebär att jag lär mej att hantera informationsflöden på ett företag etc.
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Gunnar89 skrev:Hehehehe, det är abstrakt... ;)

Informationslogistik innebär att jag lär mej att hantera informationsflöden på ett företag etc.

:? Låter som ett Sisyfosjobb
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

Vet inte vad det är, men grattis! :)
Janne

Inlägg av Janne »

Grattis. Det låter som en användbar utbildning tycker jag.

När jag skällde på kommunens IT-enhet för några år sen för att dom missat att informera oss anställda om en ganska viktig pryl så fick jag svaret "Det är så svårt att nå ut med information" :D
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Det är en flexibel utbildning, även om jag kanske inte kommer att jobba med informationsflöden så har jag iaf en logistikutbildning och skall kunna ta jobb därefter, kanske inte lastbilschafför men mkt annat.
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

På tal om annat. Är det någon som vet ifall det finns någon musikaffär i Ljungby?
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Det låter som sagt abstrakt, men det finns inte särskillt många utbildingar på högskolenivå numera som har särskilt logiskt namn tycker jag.
Hur som helst är det säkert en bra utbildning. Grattis!
/Linus
Användarvisningsbild
jocke
Medlem

Inlägg av jocke »

Vem handlar i musikaffärer? Nix, det finns inte. Men i Växjö (nära - går buss typ varje timme) finns ju några tex Helges Håla.

Min grabb ((ja, jag är faktiskt så gammal) har också kommit in. Lär vara en mycket bra utbildning och nästan alla har fått jobb en månad efter examen. Dessutom skaplig ingångslön så det kan bli många basar... 8)

/Jocke
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

jocke skrev:Vem handlar i musikaffärer? Nix, det finns inte. Men i Växjö (nära - går buss typ varje timme) finns ju några tex Helges Håla.

Min grabb ((ja, jag är faktiskt så gammal) har också kommit in. Lär vara en mycket bra utbildning och nästan alla har fått jobb en månad efter examen. Dessutom skaplig ingångslön så det kan bli många basar... 8)

/Jocke
Äntligen en som vet lite vad jag snackar om... Jag får försöka förklara på ett pedagogiskt vis hur det här med logistik fungerar... skall bara läsa in mej på ämnet först! Och ja, det lär bli några turer till Växjö... ;)
Användarvisningsbild
jocke
Medlem

Inlägg av jocke »

Det är bara att gratta - inte helt enkelt att komma in där!

Rätt grejer på rätt plats vid rätt tid är vad det handlar om! I industrin har man i princip inga lager längre - allt är på väg. Som informationslogistiker (vilken titel - får man ha så många bokstäver i telefonkatalogen?) är man en nyckelperson för att få det här att flyta så att inte personal och maskiner får stå och vänta.

Janne Helge är ju närmast en legend. Jag köpte en Strata (som jag faktiskt har kvar) av honom på Boggie Musik 198X. Tror att det finns de vanliga butikerna också - Börsen o 4-Sound.

/Jocke
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

jocke skrev:Det är bara att gratta - inte helt enkelt att komma in där!

Rätt grejer på rätt plats vid rätt tid är vad det handlar om! I industrin har man i princip inga lager längre - allt är på väg. Som informationslogistiker (vilken titel - får man ha så många bokstäver i telefonkatalogen?) är man en nyckelperson för att få det här att flyta så att inte personal och maskiner får stå och vänta.

Janne Helge är ju närmast en legend. Jag köpte en Strata (som jag faktiskt har kvar) av honom på Boggie Musik 198X. Tror att det finns de vanliga butikerna också - Börsen o 4-Sound.

/Jocke
Med tanke på vart produktion är på väg, men huvudkontoren stannar där de är kommer detta troligen bli en väldigt kul nisch på jobbkartan.
Globalt är bara förnamnet.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

fieldflower skrev: Globalt är bara förnamnet.
Året är 2025:
Gunnar - Intergalaktisk Informationslogistiker A-Go-Go!
Officiell stormästare i EB-orden
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

knedy skrev:
fieldflower skrev: Globalt är bara förnamnet.
Året är 2025:
Gunnar - Intergalaktisk Informationslogistiker A-Go-Go!
+1
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Re: Ljungby nästa!

Inlägg av melodika »

Gunnar89 skrev:Jag har tydligen kommit in på den utbildning som jag har sökt i 1:a hand, informationslogistik alltså. Så Ljungby here I come! :D
Grattis, då är du välkommen hit på lite basprat och kaffe när du vill :D
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

melodika skrev:
Gunnar89 skrev:Jag har tydligen kommit in på den utbildning som jag har sökt i 1:a hand, informationslogistik alltså. Så Ljungby here I come! :D
Det säger man inte nej till. Om du vill får du gärna visa mej runt lite i stan också. :wink:
Användarvisningsbild
jocke
Medlem

Inlägg av jocke »

Gunnar89 skrev:Om du vill får du gärna visa mej runt lite i stan också. :wink:
:wink: Det går rätt kvickt så satsa på fika och basprat! :)

/J
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Inlägg av melodika »

Gunnar89 skrev:
melodika skrev:
Det säger man inte nej till. Om du vill får du gärna visa mej runt lite i stan också. :wink:
Absolut, finns en liten skitmusikaffär i ett garage i Ljungby, annars är Växjö bra med bla Helges Håla, MB och 4sound.
Skriv svar