pratabasträff i ljungby i detta nu!
- GandhiMK2
- Medlem++
pratabasträff i ljungby i detta nu!
Jag och Mala har just nu en träff på stora torget med glädjerik tecamp test och hela grejen. Var är ni andra Ljungbybasister?? 

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- melodika
- Medlem+
Re: pratabasträff i ljungby i detta nu!
Va fan?figgebass skrev:Jag och Mala har just nu en träff på stora torget med glädjerik tecamp test och hela grejen. Var är ni andra Ljungbybasister??
- GandhiMK2
- Medlem++
ja jag säger ju det! Var är du?? Ska jag och Mala sitta här på Terazza och ljuga alldeles själva??melodika skrev:Va fan?figgebass skrev:Jag och Mala har just nu en träff på stora torget med glädjerik tecamp test och hela grejen. Var är ni andra Ljungbybasister??
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- melodika
- Medlem+
Jag var nere en runda i detta precis, men va fan 170 spänn när det är en timme kvar? Men det hade varit kul att träffa lite PB:arefiggebass skrev:ja jag säger ju det! Var är du?? Ska jag och Mala sitta här på Terazza och ljuga alldeles själva??melodika skrev:Va fan?figgebass skrev:Jag och Mala har just nu en träff på stora torget med glädjerik tecamp test och hela grejen. Var är ni andra Ljungbybasister??

- GandhiMK2
- Medlem++
hade jag kommit på det liiite tidigare så hade jag skrivit upp dej. Då hade Mala sluppit genomlida giget mol allena. Helt trevligt att träffa Mala! Att han hade den extremt goda smaken att utrusta mej med en riktigt jävla bra stärk gjorde ju inte saken sämre... 

- melodika
- Medlem+
Lirade du med 50/50? För du är väl inte med i Wahlströms?figgebass skrev:hade jag kommit på det liiite tidigare så hade jag skrivit upp dej. Då hade Mala sluppit genomlida giget mol allena. Helt trevligt att träffa Mala! Att han hade den extremt goda smaken att utrusta mej med en riktigt jävla bra stärk gjorde ju inte saken sämre...

- GandhiMK2
- Medlem++
Just så. Anders Herrlin mk II ...melodika skrev:Lirade du med 50/50? För du är väl inte med i Wahlströms?figgebass skrev:hade jag kommit på det liiite tidigare så hade jag skrivit upp dej. Då hade Mala sluppit genomlida giget mol allena. Helt trevligt att träffa Mala! Att han hade den extremt goda smaken att utrusta mej med en riktigt jävla bra stärk gjorde ju inte saken sämre...
- MALA
- Distributör
Tjenixen, kan ju lugnt säga att Figge är en synnerligen trevlig pojk och spelar riktigt tight o fint på sin Squier J med flats. Att han dessutom hade världens bästa ljud var ju bonus
Det bidde lite sent, kom hem strax innan 4 i morse och upptäckte att jag inte hade husnycklarna med. Ingen som vaknade av mobil- eller hemtelefon så jag fick knoppa i bilen utanför huset. Haha, vad genomlider man inte för att få en helkväll i Ljungby

Det bidde lite sent, kom hem strax innan 4 i morse och upptäckte att jag inte hade husnycklarna med. Ingen som vaknade av mobil- eller hemtelefon så jag fick knoppa i bilen utanför huset. Haha, vad genomlider man inte för att få en helkväll i Ljungby
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- GandhiMK2
- Medlem++
GAH!! Thou Sheits me ney?!? Stackars jävel!! Jag fick ingen direkt skönhetssömn själv men jag hade iaf den enorma lyxen att ligga i en SÄNG...MALA skrev:Tjenixen, kan ju lugnt säga att Figge är en synnerligen trevlig pojk och spelar riktigt tight o fint på sin Squier J med flats. Att han dessutom hade världens bästa ljud var ju bonus![]()

Drömde du, som jag , om timmar av soundcheck med tillhörande rundgång på tonen Ab?

Tack som F-N ,herr Laveborn. Väääldigt trevligt att få hänga med dej och inte minst att få bröta loss i din stärkare också.
Recension kommer! =)
- MALA
- Distributör
No sweat, kanonkul! Jo soundchecket var väl ett av de historiska. Jag tycker att roddare är jävlar på att tåla smärta men gårdagens check var inte att leka med. Ooooch så har man hunnit med ett provgig med nytt band idag, ojojojoj. hellre än bra
Men man fick i alla fall chansen att vädra strängarna och ytterligare en lektion i att hålla masken. Vi spelade Tush (ZZ Top). Den hårdaste låd de har spelat och den mjukaste jag har spelat (ungefär). Well well, bara att leta vidare, fortsättning följer

-
- Medlem++
- MALA
- Distributör
Vi får bilda en smålandsmaffiaGunnar89 skrev:Ok, vi får väl ta och diskutera elbasar över en kopp kaffe förr eller senare. Fast det är ändå ganska högt antal eftersom Ljungby inte är så stort, jämfört med Stockholm och götet.
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Klopper
- Hedersmedlem
Och ni är båda infödda smålänningar?Rix skrev:Småland!!! Snart är vi 2 i Växjö också, jag o Hosse..MALA skrev:Vi får bilda en smålandsmaffiaGunnar89 skrev:Ok, vi får väl ta och diskutera elbasar över en kopp kaffe förr eller senare. Fast det är ändå ganska högt antal eftersom Ljungby inte är så stort, jämfört med Stockholm och götet.

Har bestämt för mig att Hosse nästan är "halvdansk"!?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- MALA
- Distributör
Jo men jag bor på Öland och har lokal i KalmarGunnar89 skrev:Låter klokt, men du är väl från Göteborg?
- MALA
- Distributör
Kontorshotellet i korsningen Smedjegatan/Verkstadsgatan, bakom köpcentret Giraffenmelodika skrev:Lokal i Kalmar???MALA skrev:Jo men jag bor på Öland och har lokal i KalmarGunnar89 skrev:Låter klokt, men du är väl från Göteborg?
VAR! VAR!
- melodika
- Medlem+
Mitt emot Polizei?MALA skrev:Kontorshotellet i korsningen Smedjegatan/Verkstadsgatan, bakom köpcentret Giraffenmelodika skrev:Lokal i Kalmar???MALA skrev:Jo men jag bor på Öland och har lokal i KalmarGunnar89 skrev:Låter klokt, men du är väl från Göteborg?
VAR! VAR!
Är det lokal som i "lokal man kan komma o klämma på windmillbasar"
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Hehe, jag är född skåning (Helsingborg) så jag är liiite mer dansk än Hosse.Klopper skrev:Och ni är båda infödda smålänningar?Rix skrev:Småland!!! Snart är vi 2 i Växjö också, jag o Hosse..MALA skrev:Vi får bilda en smålandsmaffiaGunnar89 skrev:Ok, vi får väl ta och diskutera elbasar över en kopp kaffe förr eller senare. Fast det är ändå ganska högt antal eftersom Ljungby inte är så stort, jämfört med Stockholm och götet.![]()
Har bestämt för mig att Hosse nästan är "halvdansk"!?
- MALA
- Distributör
Absolut men inte på kontorstid eftersom det är ett kontorshotell, inte populärt att plugga in i stärkare, annars är det OK. Bara skicka ett PM eller mail om du vill kika. Nu åker jag till Kinalandet nästa vecka och är borta ett tagmelodika skrev: Är det lokal som i "lokal man kan komma o klämma på windmillbasar"