Har precis fått för mig att jag haft samma förstärkare alldeles för länge och att det är dags för mig att förnya mig och slänger därför ut en annons för att se om det finns någon som är intresserad av att köpa den:
Eden WT-800 i 5HE racklåda med 3HE rackplåt som täcker den icke utnyttjade delen. Inkl ett nytt 12AX7-rör. Bra att ha om röret i stärkaren tar slut när du skall gigga på hotellet i Storuman en lördagskväll.
Gott skick.
Är du intresserad så kom gärna med ett bud.
Senast redigerad av gäst den fre 29 jun 2007, 19:06, redigerad totalt 5 gång.
Ingen aning. Känner bara att jag vill testa något annat. Man kan ju inte köra på samma saker hela livet. Eller, det kan man ju men jag tycker det är grymt kul att köpa nya saker. Förmodligen så ångrar jag väl mig precis som med Thunderbirden och låter bli att sälja, haha.
Johannes skrev:Äh, det funkar skitbra. Jag gillar lite anarki i riggen vilket man kanske inte kan tro när man ser min matchade rigg.
Ja det blir verkligen ett udda hopplock med Edenlådor och Marshalltoppen du suktat på. Högskolefunk korsat med Jack Danielsrock, liksom.
Det finns en anledning till att jag behåller lådorna och det är inte Uddevalla-funkens förtjänst om man säger så. De låter helt enkelt skitbra och pallar ALLT. Oavsett hur mycket man drar på så låter de likadant, bara högre.
Kombinationen min lilla Eden och min förra Marshall var helt makalös. Ångrar att jag gjorde mig av med den toppen.
När det gäller anarki-riggar så diggar jag gitarristen i Oasis som har ett berg av olika combos från olika tillverkare bakom sig. Grymt mycket coolare än en slickt matchad rigg även om en Marshall-vägg alltid är helt rätt. Man kan liksom inte misslyckas när man kör K.K Downing-style.
Graf, om du läser det här: Om du sms:ar och talar om ifall du tänker dyka upp på ett gig så lovar jag att ställa toppen bakom lådorna just det gigget.
Senast redigerad av gäst den ons 20 jun 2007, 22:55, redigerad totalt 1 gånger.
Johannes skrev:
Graf, om du läser det här: Om du sms:ar och talar om ifall du tänker dyka upp på ett gig så lovar jag att ställa toppen bakom lådorna just det gigget.
Det är redan förstört, jag kommer bara att tänka på hur toppen står och vickar där bakom. Men tack för omtanken...
Johannes skrev:
Det finns en anledning till att jag behåller lådorna och det är inte Uddevalla-funkens förtjänst om man säger så. De låter helt enkelt skitbra och pallar ALLT. Oavsett hur mycket man drar på så låter de likadant, bara högre.
Jag tror dig. Men det är kul att retas när det fäster!
Johannes skrev:
Jag tror dig. Men det är kul att retas när det fäster!
Det där fäste väl inte, tro mig, du hade märkt om det fäst, hahahahaha!
Johannes skrev:
Det där fäste väl inte, tro mig, du hade märkt om det fäst, hahahahaha!
Sade han och skrattade nervöst.... Jodå, nog fäste det LITE, allt.
När jag skrev det så lät skrattet i mitt huvud som Jach Nicholsson i The Shining ungefär. Eller som Ian Gillan i Trashed. Med andra ord mer djävulskt än nervöst.
Jag har faktiskt spelat där en gång. Mycket kul hände den kvällen. Dock så tror jag att det hade varit svårt att hitta ett rör där en lördagskväll. Helrör kanske men inte ett förstärkar-rör...