Photon Fuzz

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Photon Fuzz

Inlägg av cub »

Den här kommer jag vilja testa när den dyker upp inom räckhåll! (Med reservation för ev april-skämt)......

http://www.fealabs.com/products/PHF-0001.html
Användarvisningsbild
Kongo
Medlem+

Inlägg av Kongo »

The Photon Fuzz gets its name from an active component in the circuit that utilizes infrared light to control the fuzz distortion element. Light is made up of photon particles, so the name represents the action that is at the heart of this very unique fuzz circuit.
Låter som en fancy beskrivning av en IR-LED som lyser på en fotoresistor. Typ. Men räknas det som aktiva komponenter?
<b>Diskant?</b>
Hagström IIB '66/'67, Fender Bassman 100T, Dynacord Eminent 60-nångång, Marshall JCM800 1580 1x18, pedaler, pedaler

En som är för att vara emot
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

låter häftig iaf, 1500 spänn kanske det är värt?
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+

Inlägg av Ahab »

Kongo skrev:
The Photon Fuzz gets its name from an active component in the circuit that utilizes infrared light to control the fuzz distortion element. Light is made up of photon particles, so the name represents the action that is at the heart of this very unique fuzz circuit.
Låter som en fancy beskrivning av en IR-LED som lyser på en fotoresistor. Typ. Men räknas det som aktiva komponenter?
Om ens det.. räcker att använda en IR-LED i klipsteget för att passa den beskrivningen. LED - aktiv. Fotoresistor - passiv.

Cool och snygg var den ju iaf. Ställbara filter är ju nördgodis 8)
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Foton, aktiv eller inte, jag är mest ute efter alla inställningsmöjligheterna. :P
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Re: Photon Fuzz

Inlägg av peter_s »

cub skrev:Den här kommer jag vilja testa när den dyker upp inom räckhåll! (Med reservation för ev april-skämt)......

http://www.fealabs.com/products/PHF-0001.html
Den verkar onekligen, som allt annat från FEA Labs, ruskigt bra. Fast själv skulle jag nog bara ratta bort mig...
Skriv svar