Dator

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Rufu
Nykomling

Dator

Inlägg av Rufu »

Hej,
sökte efter en problemlösning och hittade detta forum med en liknande problemställning, tyvärr inte till min hjälp, men kanske finns det någon som kan lösa mitt problem.
Försöker installera senaste Adobe Reader i en nyligen installerat operativsystem, Windows Vista, men varje gång kommer felmeddelandet att initieringen misslyckades. 50 % av stapeln fylls innan detta felmeddelande.
Hur kommer man tillrätta med detta?
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Re: Dator

Inlägg av engson »

Har du rätt version av Adobe?
Du kanske måste ha en som är till just Vista.
Den allra senaste Adobe Reader funkar nog inte till Vista...
Rufu
Nykomling

Inlägg av Rufu »

Tack för snabbt svar!
Har försökt från två olika nedladdningssidor enligt inrådan från Adobe Readerhemsidan, likväl som med annan webbläsare. För en av nedladdningssidorna väljer man operativsystem - kan det vara skillnad på vanlig Vista och Vista Business? Den senaste, 10.1.0, går till Vista men om den också fungerar till Vista Business framgår inte.
Rufu
Nykomling

Inlägg av Rufu »

Hej igen,
10.1.0 ska gå till även till Vista Business, däremot fann jag en XI-version också och enligt systemkraven går inte den till Vista. Hoppas på svar efter denna revidering.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Någon mod kanske kan flytta tråden till Off Topic?

Första Google-träffen pekade på Adobes egna forum: http://forums.adobe.com/thread/889589" onclick="window.open(this.href);return false;

Har du provat att ladda ner hela installationsfilen först som de beskriver?
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+

Inlägg av Dan the Man »

Man byter ut Vista mot ett fungerande op.sys.
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Rufu
Nykomling

Inlägg av Rufu »

Och vilket operativsystem skulle det vara, som fungerar?

Hur som, lyckades till sist få laddat ner det från annan hemsida.
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+

Inlägg av Dan the Man »

Windows 7 eller 8.
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Rufu
Nykomling

Inlägg av Rufu »

Datorn är begagnad och vi funderade på att skaffa ett nyare operativsystem när vi ändå var tvungna att göra en ominstallation men blev avrådda, varför är vi oklara över. Vore intressant att få veta mera, varför.
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Beror på ju lite prestandan på er dator, vilket os den klarar av. Windows 7 är i mitt tycke ett mycket bättre os än vista.

Välkommen hit till forumet! Nu när du redan är en registrerad, och användare, ska du börja att spela bas? :D
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Rufu
Nykomling

Inlägg av Rufu »

Tack, men , det var dataproblemen som orsakade medlemsskapet, musikintresset är mera tveksamt..
Vet inte riktigt vilka uppgifter som behövs för att få svar på om prestandan räcker till eller ej men processorn är på 2,13 GHZ och minne 2,00 GB.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Rufu skrev:Tack, men , det var dataproblemen som orsakade medlemsskapet, musikintresset är mera tveksamt..
Det är aldrig för sent! Läs runt lite så sitter du snart där och shoppar basar på löpande band. :mrgreen:
Rufu
Nykomling

Inlägg av Rufu »

Hm.. Det är datan, inte musiken, som hjälpen behövs.. Huruvida prestandan är tillräcklig eller ej??
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Personligen skulle jag testa frågeställningen på ett annat forum. Alternativet är att jag säger 4-strängat, kanske 80.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

http://windows.microsoft.com/sv-SE/wind ... quirements" onclick="window.open(this.href);return false;

Din dator bör klara win 7.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Skriv svar