En omröstning om du lever på att producera egen musik
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
En omröstning om du lever på att producera egen musik
.
Senast redigerad av Eagle Hazze den tor 20 feb 2014, 12:44, redigerad totalt 1 gånger.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- Sir Realistic
- Medlem+
Re: Hur många här lever på egenproducerad musik.
Du hade rätt i ditt befarande om "kort tråd"
Det var inte många...
Det var inte många...
"Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."
-
- Medlem++
Vore kanske lämpligt att lägga in en "omröstning" i denna tråd, så att resultatet blir mer lättöverskådligt? 

- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Bra ide Jensa, kan du hjälpa till med det, jag har aldrig lagt upp en omröstning. måste väl troligen göras av trådskaparen antar jag?
Om du har en fingervisning vad jag hittar info om hur jag bär mig åt så löser jag det.
Om du har en fingervisning vad jag hittar info om hur jag bär mig åt så löser jag det.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
-
- Medlem++
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Re: En omröstning om du lever på att producera egen musik
Fixat, tack för info Jensa, jag har missat den kolumnen.
- GandhiMK2
- Medlem++
Vad menar du? Producerar skivor med sej själv som artist?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Ja man skulle kunna skriva konstruera i stället för producera. Producera kan ju betyda som du antyder att man just producerar sin egen musik som producent för en t.ex. skiva osv.Det jag menar är att man tillverkar egen musik och lever på inkomsten från denna musik, motsatsen är att man lever på att framföra andras musik t.ex. i form av coverband och lever på det.
- GandhiMK2
- Medlem++
Jag lever på att konstruera musik av mej och andra…. Jag producerar artister och ibland har jag även skrivit låten som jag producerar…är det vad du menar eller måste jag sjunga , ta omslagsfoto och rispa spåren i vinylen?Eagle Hazze skrev:Ja man skulle kunna skriva konstruera i stället för producera. Producera kan ju betyda som du antyder att man just producerar sin egen musik som producent för en t.ex. skiva osv.Det jag menar är att man tillverkar egen musik och lever på inkomsten från denna musik, motsatsen är att man lever på att framföra andras musik t.ex. i form av coverband och lever på det.

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
haha nej det går bra som det du beskriver, så klicka på de knapp du tycker lämpar sig bäst.GandhiMK2 skrev:Jag lever på att konstruera musik av mej och andra…. Jag producerar artister och ibland har jag även skrivit låten som jag producerar…är det vad du menar eller måste jag sjunga , ta omslagsfoto och rispa spåren i vinylen?Eagle Hazze skrev:Ja man skulle kunna skriva konstruera i stället för producera. Producera kan ju betyda som du antyder att man just producerar sin egen musik som producent för en t.ex. skiva osv.Det jag menar är att man tillverkar egen musik och lever på inkomsten från denna musik, motsatsen är att man lever på att framföra andras musik t.ex. i form av coverband och lever på det.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Det vore ju kul om man kunde kryssa ja, men jag har 2 åkommor, nästan handikapp, som förhindrar detta:
1. Avsaknad av talang.
2. Ett behov av mat, bostad, etc.
Hade det inte varit för de petitesserna hade jag gladeligen kryssat ja.
Senaste estimatet på vad min egenproducerade musik dragit in låg och dallrade runt nollan. (Dallrade och dallrade - ligger väl rätt stilla. Runt och runt - rätt exakt skulle jag säga.)
Men egentligen räcker det ju att jag ändrar mina behov så går det runt kan man säga. Och övriga familjens såklart.
Nästan yrkesmusiker. Jävligt nära. Dags att beställa visitkort redan nu, väl..?
1. Avsaknad av talang.
2. Ett behov av mat, bostad, etc.
Hade det inte varit för de petitesserna hade jag gladeligen kryssat ja.
Senaste estimatet på vad min egenproducerade musik dragit in låg och dallrade runt nollan. (Dallrade och dallrade - ligger väl rätt stilla. Runt och runt - rätt exakt skulle jag säga.)
Men egentligen räcker det ju att jag ändrar mina behov så går det runt kan man säga. Och övriga familjens såklart.
Nästan yrkesmusiker. Jävligt nära. Dags att beställa visitkort redan nu, väl..?
Medlem i PB50+
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Jag har medverkat på sivor som sålt över 100.000 ex men i princip aldrig fått pengar Affärer är min starkaste sida 

Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
-
- Medlem++
Vilka då?Heyman skrev:Jag har medverkat på sivor som sålt över 100.000 ex men i princip aldrig fått pengar Affärer är min starkaste sida

- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag proddade en platta som sålde platina i Ryssland 1989 utan att få en spänn för jobbet.Heyman skrev:Jag har medverkat på sivor som sålt över 100.000 ex men i princip aldrig fått pengar Affärer är min starkaste sida

- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Tryck på knappar om ni inte redan har genomfört.
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Tiamat - Sumerian Cry hade en förstapress på 30.000 och sålde slut riktigt snabbt, den har fortsatt pressas sedan förstapressen tog slut av minst ett annat bolag.
Tiamat - The Astral Sleep, sålde vad jag vet mycket bra men har ingen aning om hur mycket. Mycket bra i 90-talsmått är MYCKET.
Tiamat - The Astral Sleep, sålde vad jag vet mycket bra men har ingen aning om hur mycket. Mycket bra i 90-talsmått är MYCKET.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Tiamat gillar jag.