Mudbuckers: artec . etc... skräp?

Prata om mickar och elektronik
Skriv svar
Användarvisningsbild
epa
Medlem+

Mudbuckers: artec . etc... skräp?

Inlägg av epa »

Jag tänkte sula på en mudbucker i halsläge på en p-bas...

Tänkte det och pbasmickar kan vara en bra kombination iom att jag spelar eb3 och pbas...

Läste lite i gamla trådar och det verkar inte superduper bra den där Artec, verkar ju rätt olika vad folk tycker..

Men finns ju typ inte så många fler alternativ...

Vill ju mest få en reservbas som täcker båda basarna på ett ungefär i sound.
Fuuzzzz.....
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem

Inlägg av Poester »

DiMarxio model one?
Gmf har någon annan variant med som liknar den som sitter på epiphones EB-basar.
Vet inte om det var åt detta hållet du hade tänkt dig?
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Jag tror det varit olika kvalitet mellan de olika Artecarna också. Den jag körde ett tag var rätt svag på E-strängen, men jag läste om andra som funkat finfint.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

De kostar ju bara typ 200 bagis (kostade min via ebay för några år sedan) så man kan ju faktiskt chansa. Den lät helt ok i början, men sen meckade jag fram och tillbaka och den blev plötsligt svag på en pol. Har inte lyckats luta ut varför. Men jag hade ju min "äkta" muddis så det spelade ingen roll.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++

Inlägg av Surfin' »

Så som jag har förstått saken, rätta mig om jag har fel, så är Allparts sidewinder samma som de Epiphone har i sina basar. Originalmicken i min Epi EB-0 låter som om någon har tryckt in ett lager handdukar i förstärkaren.
Användarvisningsbild
Viktorl
Medlem+

Inlägg av Viktorl »

Problemed t.e.x epiphones och model är ju att de är har för låg output egentligen. På dimarzios hemsida har jag för mig att det till och med står "no mud". Artecen är en av de fånyproducerade som har ens i närheten av den output som ett orginal hade.
Science teachers and the mentally ill, that's all Jazz is for
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Viktorl skrev:Problemed t.e.x epiphones och model är ju att de är har för låg output egentligen. På dimarzios hemsida har jag för mig att det till och med står "no mud". Artecen är en av de fånyproducerade som har ens i närheten av den output som ett orginal hade.
Exakt. Dessutom, med Artecen får man rätt avstånd mellan polerna för en P-bas (som i detta fall), eftersom de har valt bredare avstånd jämfört med original Gibson..
Användarvisningsbild
epa
Medlem+

Inlägg av epa »

Får testa en Artec å se hur den låter, kanske ska köpa 2 å se om nån låter bättre..
Fuuzzzz.....
Användarvisningsbild
Viktorl
Medlem+

Inlägg av Viktorl »

Vill du ha en annan mångsidig mick med mycket output och som helt enkelt låter riktigt bra (kan switcha mellan serie/parallell läge om du löder rätt) är en http://www.ebay.com/itm/New-SQUIER-Vint ... 3f0e712d58 sån.

Men annars köp en artec, de är ju om inte annat väldigt billiga.
Science teachers and the mentally ill, that's all Jazz is for
Användarvisningsbild
epa
Medlem+

Inlägg av epa »

Nu har jag beställt Artec så det får bli ett försök med den!

Jag hoppas det blir bra, ska nog prova en gammal höfferkopia-mick i stallet med, gillar EB3 med med båda mickarna på, stallmicken ger bra mos... iofs så kan nog pbasmickarna leverera nått liknande... får se...
Fuuzzzz.....
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Inlägg av Mungi »

Börjar polerna sacka på artecen så kan säkert Evilbiker fixa till den åt dig. :D
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Inlägg av Mungi »

Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

~ Grace Slick
Användarvisningsbild
epa
Medlem+

Inlägg av epa »

Tyckte artecen funkade utmärkt, inte alls samma murkna ton som i min EB3, men mer volym och lite mer power i artecen..
Fuuzzzz.....
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Inlägg av Mungi »

epa skrev:Tyckte artecen funkade utmärkt, inte alls samma murkna ton som i min EB3, men mer volym och lite mer power i artecen..
:tummenupp:

~ Grace Slick
Skriv svar