Jag ser nämligen inte vad som är skillnad på denna och många andra - vilket för den skull inte behöver betyda att den inte är intressant. Distar kan man aldrig få för många av...

Mr Praline skrev:Denna kan bli den första och enda effektpedal jag använder på riktigt om den låter som jag vill vid test.
Big Muff är ju mer... Fuzz än OD tycker jag.Zealot skrev:Det är möjligt...eller så är det bara skit bakom skaftet. De senaste besvikelserna är EH Bass Big Muff (nuvarande) samt före den ibanez pd7. Även om jag gillar Big Muffen bättre än pd7 så är jag långt ifrån nöjd.
Mr Praline skrev:Den största anledningen till att jag aldrig fastnat för någon dist/OD är just att jag tycker att all go' botten försvinner. Hoppas att den här klarar det bra.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det gör däremot jag. Oerhört användbart om man vill skruva fram nya spännande ljud.blackparkas skrev:Effektloop fattar jag inte vitsen med på en pedal...
Trams!peter_s skrev:Det gör däremot jag. Oerhört användbart om man vill skruva fram nya spännande ljud.blackparkas skrev:Effektloop fattar jag inte vitsen med på en pedal...
Muffen är verkligen bara en effekt (om man inte spelar stoner). Jag tycker även att PD7an är liiiite för speciell i sin karaktär för att ha som grunddist. Den låter bra, men är svår att få in med ett band.blackparkas skrev:Big Muff är ju mer... Fuzz än OD tycker jag.Zealot skrev:Det är möjligt...eller så är det bara skit bakom skaftet. De senaste besvikelserna är EH Bass Big Muff (nuvarande) samt före den ibanez pd7. Även om jag gillar Big Muffen bättre än pd7 så är jag långt ifrån nöjd.
Den går inte att använda som en vanlig dist i alla fall. tycker jag.
PD7:an är helt ok har jag för mig, men det ser ut som att du testat lite för få pedaler!
.
Allt som är billigare än reidmar'n (inkl. reidmarn) är tillverkat i Kina.Indigo skrev:Jag lade märke till att den var tillverkad i Kina, jag trodde faktiskt att de tillverkades i Sverige