Hellish skrev:200071 skrev:Fick en Iphone5 på mitt nya jobb. Jag har haft Android förut; Xperia varianter (mini och S).
Jag fattar inte vad som är så speciellt med Iphonen. Lite olika men vadå?
Först och främst, grattis till jobbet!
Det som är speciellt är egentlien inte telefonen i sig utan snarare loggan som sitter på den. Det är den som får folk att bajsa på sig av lycka.

Det starka med iPhone är att den var helt revolutionerande när den kom - ett under av användbarhet och enkelhet. Sen kom Android rätt långt senare och har plankat en massa. De är säkert också bra.
De som tjatar mest om att de INTE gillar iPhone är nog mest ungdomar (läs: unga killar med enormt teknikintresse) som inte upplevt gamla tiders telefoner. Före iPhone var telefonerna smarta men tyvärr ofta helt obegripliga för användaren. Jag har undervisat i datorarkitektur på universitetsnivå, men tröttnade ändå på att försöka begripa mina tidigare telefoner. Ringa OK. Men surfa, nja. SonyEricssons toppmodeller kunde allt, men var byggda av tekniker, för tekniker.
Sen kom iPhone och användningen av trådlösa telenät och appar formligen exploderade. För operatörerna finns det ett före och efter iPhone när det gäller trafiken i telenäten.
För den som upplever en revolution först i efterhand så förstår jag frågan. Android ser snarlikt ut och telefonerna är billigare. Samsungs hårdvara är antagligen vassare än Apples.
Men när jag frågar mina vänner så har de problem med virus i sin Android, och att koppla ihop med mailservern på jobbet...nä. Det ska gå, men de har inte fått det att funka.
Apples grejor har superkvalitet, men Android är billigare. Med rätt hårdvara säkert också bättre.
Men har man telefonen som arbetsverktyg och är beroende av att grejorna FUNKAR utan strul, då är iPhone lite vassare.
Nån dag köper jag säkert en Android-telefon, men det dröjer nog.
Sent from my iPad using Tapatalk