iPhone 5 / iPhone 4s

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Re: iPhone 5 / iPhone 4s

Inlägg av Taurus »

a-row skrev: Som vanligt i smartphone sammanhang är battteritiden inget att hurra för heller...
Hur är batteritiden då, bättre eller sämre än fyran? Jag funderar på att skänka min 4 till hustrun - som har en sunkig androidlur som jobbtelefon - och köpa en 5 framåt vårkanten, men det förutsätter att det inte är sämre batteritid än fyran.

För övrigt förstår jag inte riktigt hur tillverkarna tänker här, måste en telefon väga 3 gram till vilket pris som helst? Själv skulle jag gladeligen släpa på ett hekto till i fickan i utbyte mot längre batteritid.
Användarvisningsbild
a-row
Medlem+

Inlägg av a-row »

Upplever den som ungefär samma som 4:an
Fender Jazz 02 MIM,Music Man Stingray 97, Squier VM Precision 07
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

a-row skrev:Upplever den som ungefär samma som 4:an
Det låter bra, tack!
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem

Inlägg av magnusb »

vad är grejen med Iphones och minusgrader? Jag hinner ju inte ens skic
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Hahaha!!!!

iPhone säger fyra strängar!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

magnusb skrev:vad är grejen med Iphones och minusgrader? Jag hinner ju inte ens skic
:D :lol: :tummenupp:
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem

Inlägg av Grafen »

Bytte till 5 häromdagen, känns helt ok men är knappast något världsomvälvande. Gillar nya kartorna främst, den nya skärmstorleken gör mest att den blir svåröverskådlig och känns som ett ängsligt beslut från någon på marknadsföringsavdelningen.
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Jodå, gick tillbaks till iOS och iPhone 5 efter att ha kört Android ett tag. Känns som hemma, inget smålagg och irriterande buggar. Fantastisk kamera i jämförelse. Dock ingen större skillnad mot min 4:a jag hade för två år sen, förutom att femman är rejält mycket snabbare.

Köpte ett lyxigt läderfodral från Sena, jääkligt najs.

Bild
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem

Inlägg av magnusb »

Sjukt pepp på att planka låtar ikväll. Lika laddad som min iPho
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Fick en Iphone5 på mitt nya jobb. Jag har haft Android förut; Xperia varianter (mini och S).

Jag fattar inte vad som är så speciellt med Iphonen. Lite olika men vadå?
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

200071 skrev:Fick en Iphone5 på mitt nya jobb. Jag har haft Android förut; Xperia varianter (mini och S).

Grattis till jobbet!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

basmartin skrev:
200071 skrev:Fick en Iphone5 på mitt nya jobb. Jag har haft Android förut; Xperia varianter (mini och S).

Grattis till jobbet!
+1
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

magnusb skrev:Sjukt pepp på att planka låtar ikväll. Lika laddad som min iPho
:tummenupp:
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Först och främst, grattis till jobbet!

Det som är speciellt är egentlien inte telefonen i sig utan snarare loggan som sitter på den. Det är den som får folk att bajsa på sig av lycka. :)
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

magnusb skrev:vad är grejen med Iphones och minusgrader? Jag hinner ju inte ens skic

:mrgreen:
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Inlägg av inber »

Hellish skrev:

Det som är speciellt är egentlien inte telefonen i sig utan snarare loggan som sitter på den. Det är den som får folk att bajsa på sig av lycka. :)
Det starka med iPhone är att den var helt revolutionerande när den kom - ett under av användbarhet och enkelhet. Sen kom Android rätt långt senare och har plankat en massa. De är säkert också bra.

De som tjatar mest om att de INTE gillar iPhone är nog mest ungdomar (läs: unga killar med enormt teknikintresse) som inte upplevt gamla tiders telefoner. Före iPhone var telefonerna smarta men tyvärr ofta helt obegripliga för användaren. Jag har undervisat i datorarkitektur på universitetsnivå, men tröttnade ändå på att försöka begripa mina tidigare telefoner. Ringa OK. Men surfa, nja. SonyEricssons toppmodeller kunde allt, men var byggda av tekniker, för tekniker.

Sen kom iPhone och användningen av trådlösa telenät och appar formligen exploderade. För operatörerna finns det ett före och efter iPhone när det gäller trafiken i telenäten.

För den som upplever en revolution först i efterhand så förstår jag frågan. Android ser snarlikt ut och telefonerna är billigare. Samsungs hårdvara är antagligen vassare än Apples.

Men när jag frågar mina vänner så har de problem med virus i sin Android, och att koppla ihop med mailservern på jobbet...nä. Det ska gå, men de har inte fått det att funka.

Apples grejor har superkvalitet, men Android är billigare. Med rätt hårdvara säkert också bättre.

Men har man telefonen som arbetsverktyg och är beroende av att grejorna FUNKAR utan strul, då är iPhone lite vassare.

Nån dag köper jag säkert en Android-telefon, men det dröjer nog.

Sent from my iPad using Tapatalk
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

inber skrev:
Hellish skrev:

Det starka med iPhone är att den var helt revolutionerande när den kom - ett under av användbarhet och enkelhet. Sen kom Android rätt långt senare och har plankat en massa. De är säkert också bra.

De som tjatar mest om att de INTE gillar iPhone är nog mest ungdomar (läs: unga killar med enormt teknikintresse) som inte upplevt gamla tiders telefoner. Före iPhone var telefonerna smarta men tyvärr ofta helt obegripliga för användaren. Jag har undervisat i datorarkitektur på universitetsnivå, men tröttnade ändå på att försöka begripa mina tidigare telefoner. Ringa OK. Men surfa, nja. SonyEricssons toppmodeller kunde allt, men var byggda av tekniker, för tekniker.

Sen kom iPhone och användningen av trådlösa telenät och appar formligen exploderade. För operatörerna finns det ett före och efter iPhone när det gäller trafiken i telenäten.

För den som upplever en revolution först i efterhand så förstår jag frågan. Android ser snarlikt ut och telefonerna är billigare. Samsungs hårdvara är antagligen vassare än Apples.

Men när jag frågar mina vänner så har de problem med virus i sin Android, och att koppla ihop med mailservern på jobbet...nä. Det ska gå, men de har inte fått det att funka.

Apples grejor har superkvalitet, men Android är billigare. Med rätt hårdvara säkert också bättre.

Men har man telefonen som arbetsverktyg och är beroende av att grejorna FUNKAR utan strul, då är iPhone lite vassare.

Nån dag köper jag säkert en Android-telefon, men det dröjer nog.

Sent from my iPad using Tapatalk
Tack för detta intressanta inlägg inber. :tummenupp:
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem

Inlägg av magnusb »

Undrar när nästa modell av iPhone dyker upp, hoppas batteritiden är bä
Användarvisningsbild
jimbeam
Medlem+

Inlägg av jimbeam »

Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

I slutet av den här videon kan man se en ännu häftigare feature!

Rubberband Electronics

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... oneVZUJr1U[/youtube]
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

Cuba skrev:I slutet av den här videon kan man se en ännu häftigare feature!

Rubberband Electronics

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... oneVZUJr1U[/youtube]
Skitsmidig funktion. Hoppas den kommer i produktion.

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem

Inlägg av Grafen »

magnusb skrev:Undrar när nästa modell av iPhone dyker upp, hoppas batteritiden är bä
Jag skulle tyvärr tro att även näs
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Grafen skrev:
magnusb skrev:Undrar när nästa modell av iPhone dyker upp, hoppas batteritiden är bä
Jag skulle tyvärr tro att även näs
Spelade in en ascool film i slalomb
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Hellish skrev:

Ja det där var sannerligen ett moget inlägg i diskussionen. :roll:

Nåväl, jag skaffade en iPhone 5 för några veckor sedan, efter att jag lyckades förstöra min 3 år gamla 3GS. Jag skulle lyssna på musik, men fick bara ljud i en kanal. Trodde att jag inte hade tryckt in kontakten tillräckligt, och lyckades på så sätt med att få hold/volym att glappa och till slut lägga av helt.

Jag är fortfarande lite ovan vid att den är så ruskigt snabb. Min Nexus 7-platta (som jag är mycket nöjd med) är rena snigeln i jämförelse - och den är inte långsam alls! Jag tycker att formatet är perfekt för en telefon. Liten nog att ha bekvämt i fickan, men stor nog för att visa websidor, appar och bilder.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Jag är sjukt nöjd med min 4S.
Detta trots att batteriet suger vid kyla, fast det kanske gäller fler mobiler? Hade 50% batteri kvar, hann filma 2min i -10 grader innan den dog. För att sen vakna till liv med sina 50% när vi kom in i värmen igen. Prata går dock bättre, men filma i mellankall kyla gillar den inte!
Apple har lyckats grymt med sin vertikala integrering, dator - ipad - iphone. Sen kan man tycka vad man vill om apple som företag, men prylarna är grymma. Utom batteriet i kyla då.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Skriv svar