Darkstar verkar vara borta för alltid - varför skulle han annars plocka bort hemsidan? Det finns en kille i Holland som gör en variant på DS med lite annat utseende. Han planerar att ta fram DS med orginalutseende till slutet av året säger han, men det vet man ju inte hur det blir med det. Sen har Curtis Novak precis tagit fram en bisonic-variant i en vanligt mudmuckerkåpa. Jag undrar bara hur nära man kommer ljudmässigt när det är en plåtkåpa - BS har ju plast vilket ger bredare frekvensregister om jag förstått rätt. Sen tycker jag att utseende på Hagström bisonics är halva grejen.HirYoshima skrev:Förutsatt att Darkstar inte säljer/är opålitlig när det gäller leveranser så finns det ju ett tomhål att fylla. Om man skulle kunna kombinera det med att tillhandahålla mickar till en bastillverkare som baserar en modell kring micken och att framhäva ljudet (kanske en hollowbody) så är det en affärsidé. Vi vet ju alla sedan tidigare att det finns ett globalt intresse för mickarna och att de kommer från Sverige från början gör inte saken sämre...Mungi skrev:HirYoshima skrev:Kan man investera i bolaget?
Schatz planerar ju lite löst på en Tractor med U-sonics. Det vore ju underbart!