- lajna till PA/medhörning när jag inte får/kan ha min Mesa Carbine M6 med mig (då jag hellre tar ljudet från den) och
- forma ljudet, med en snabbt tramp, utan att behöva pilla med tonrattar, då jag använder ett par basar som låter väldigt olika just nu, och vill få dem lite närmare varandra i ljudet
Om jag pluggar in den i min Ibanez Promethean top (sätter tonkontrollerna på neutralt), och bara har Sansampen och en bas (aktiv eller passiv), inkopplad, så är det ganska tyst. Om jag gör det samma med M6an så brusar det, ganska mycket vid vissa Sansamp inställningar. Främst så verkar det vara om man drar på "Presence" och "Drive", men "Presence" verkar vara den värsta boven.
Om jag kopplar in mina overdrive/dist pedaler, utan Sansampen, i M6an (en Darkglass Microtubes Vintage och en Stinkfoot SD-1), båda eller en-och-en, så har jag inte alls samma problem. Det verkar vara Sansampen som står för bruset. Men inte om den är körs via Promethean toppen.
Så, frågan är, är Sansamp + Carbine M6 = dålig kombo? M6an är en hybrid, med rör-preamp. Är den känsligare för brus än en hel-transistor amp som Promethean toppen? Eller är det något annat uppenbart som jag inte fattat?