I "den nu uppkomna situationen" (jmfr Punksters tråd från, vad var det? 2009?) är en fortsatt publik diskussion endast av ondo för PrataBas - enligt min uppfattning.Svensson skrev:Men alltså, även moderatorerna måste väl få delta i dessa diskussioner? Om det upplevs att jag har avfärdat förslag så förtydliga gärna, det ju helt omöjligt att bemöta insinuationer. Vad upplever du som icke-svar och vem anser du svarar i affekt?Mr Spock skrev:Jag tycker det är tråkigt när försvarspositioner intas med blixtens hastighet: synpunkter och förslag har här framförts på en allmänt generell nivå för att ingen ska behöva känna sig trängd.
Det bästa vore väl om moderatorsteamet kunde dra sig tillbaka och tillsammans med Semborg ta synpunkterna (eller den upplevelse som dessa är uttryck för) under övervägande.
Utifrån förtydligade spelregler får sedan var och en fatta eget beslut rörande sin framtid på PB.
Icke-svar i affekt löser inget just nu.
Synpunkter, ideer och förslag diskuteras ständigt inom moderatorsteamet så det är absolut inte så att detta ignoreras.
Jag FÖRSTÅR inte hur många fler som ska behöva framföra sin frustration - eller avregistrera sig för den delen - innan detta tas på allvar.