Jag skulle vilja påstå att det enda jag hört dom sista 100 åren som låtit precis 100% bra i en stor rigg är Steely Dan på skeppsholmen 2007 eller 2008. Jag stod 15 m fr scen och det lät som en stor hifi-anläggning. Det hade naturligtvis sjukt mycket att göra med att musiken dom spelar och att det var f a n t a s t i s k a musiker. (Ready Freddie Washington på bas och Keith Carlock på tr) Och så måste dom haft en mycket musikalisk ljudtekniker. Vi ska inte glömma hur svårt det är att göra ljud och att det kräv en SJUKT musikalisk snubbe för att göra sjukt bra sound.
Tyvärr är det inte alltid dom mest musikaliska som står bakom mixern utan folk som gillar sladar och rattar....
Bland det bästa ljud , fetaste, mest tryck och mest distinkt , jag hört gjorde jag själv...

Gammal pub i Borås, ganska litet pa, ingen basstärk alls på scen, 2 mikar på trummorna ....tror det var 8 kanaler totalt. Vi spelade med Stefan Andersson. Det lät så jävulskt bra.
Naturligtvis var det en bra lokal och jag la säkert en timme på att trimma in pa't innan vi började. Till saken hör att alla som spelade var sjukt bra...då handlar det ju mest om att inte sabba.
Skulle vara intressant att ratta ett festival-pa...för det känns som att det är ngt konstigt med dom...eler också är dom bara så tydliga att det blir avsöjande när du inte vet riktigt vad du gör...