bassmayhem skrev:
7500 är BILLIGT. 5000 är STÖLD.
Jag är glad att någon reagerade som jag på detta med "dålig stil". Om tystnaden hade lägrat sig skulle det vara läge att vränga om ett Shakespeare-citat: "There is something rotten in the PrataBas..."
Tack Parkas! Om din boutique hade legat närmare Åby hade jag handlat hos dig.
Jag håller med, 5000 är stöld, tog 5k som exempel för ett pris som hade varit ett KAP för den som köper men ändå så lägger man sig ännu lägre...
Men nypriserna på dessa basar är inte vad de varit heller.
Am Std kostade väl runt 15000 för några år sedan, rätta mig om jag har fel.
Har för mig de varit nere runt 11 senare!? (Såg att de kostar 12k nu)
Så ett rätt normalt beggatpris runt 7-8k känns ju ok, men problemet nu är att AVRI-basarna, som kostade 12papp beggat för nåt år sedan, säljs för 7-8-9k.. Eller som Macahans för 6500...
Men det är helt klart riktigt risigt anser jag att bjuda 4k för en bas ur ett dödsbo.
Hade jag varit intresserad hade jag förmodligen lagt 6-6,5k som bud utan att behöva känna dåligt samvete då jag tror att det är närmare 6k än 8k man skulle få för en dylik bas på marknaden idag. Tyvärr.
Men 4k.
Det är bara ruttet.
Tillägg: Du är välkommen att beställa ändå härifrån, men om du har en lokal butik så handla där för bövelen!!
Jag är övertygad om att de flesta här inne skulle tycka det var jobbigt om den lokala butiken försvann för alla, förr eller senare så behöver man en kabel eller plektrum eller vad som helst på gigdagen och då är det ju lite sent att beställa från Tysken...