jag blir så jävla less.

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev:
blackparkas skrev:TDHP: Jag misstänker att du inte gillar Johnny Cash, Bob Dylan, Mick Jagger särskilt mycket med andra ord heller?
:shock:

Nu fattar jag verkligen ingenting...
Menar du att du jämställer Amanda Jensen med dessa, eller menar du att dom sjunger illa eller vad?

Jag menar att det är artister som inte direkt sjunger rent det heller, så du kan ju inte gilla dem heller då...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Chriller skrev:Man får väl gilla vilken musik man vill. Hur skulle världen/forumet se ut om alla tyckte lika? Men man får ju räkna med lite mothugg och gnabb om man går ut med sina åsikter, det är bara att gilla läget.
Kent, Håkan, Amanda, Geddy. Alla får plats!
Absolut!

Det var nog jag som startade detta genom att hävda att Pelle Almqvist inte kan sjunga.

Jag tar tillbaks det och ändrar det till att JAG tycker att han sjunger dåligt.

Alla får tycka PRECIS vad dom vill, det finns inget rätt eller fel.
(För DET får man inte tycka att det gör!)

Ok?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev:
TDHP skrev:
blackparkas skrev:TDHP: Jag misstänker att du inte gillar Johnny Cash, Bob Dylan, Mick Jagger särskilt mycket med andra ord heller?

Menar du att du jämställer Amanda Jensen med dessa, eller menar du att dom sjunger illa eller vad?

Jag menar att det är artister som inte direkt sjunger rent det heller, så du kan ju inte gilla dem heller då...
Märkligt resonemang...
Det är ju DU som tydligen tycker att dom sjunger dåligt, inte jag.
Inte ens Bob Dylan sjunger FALSKT särskilt ofta, att han inte (ENLIGT MIN ÅSIKT) har nån vidare sångröst är en helt annan sak.
TDHP
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Det är klart man får tycka olika, men oavsett vad man tycker så ska man inte basha nånting. Att basha är ett svagt beteende. Ni hör exempelvis inte mig totalsåga rush, jaco mfl bara för att jag inte gillar det? Det är så onödigt. "det här är skit", "fy fan va jävla dåligt", "han kan för fan inte sjunga".. ja ni tycker så och det får ni göra. Men det finns andra sätt att uttrycka att man verkligen inte gillar något.
Sen har era åsikter knappast något mer att göra hur trevliga eller otrevliga ni är som person.
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Pelle Almqvist Howlar ju, det är en annan sak.

Tyckande är skoj och måste tillåtas.
Min förrförra tjej hade en kompis som på allvar sa till sin kille:
"Du tycker fel".
That's fucked up!
Senast redigerad av Chriller den ons 23 jan 2008, 15:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

macahan skrev:Det är klart man får tycka olika, men oavsett vad man tycker så ska man inte basha nånting. Att basha är ett svagt beteende. Ni hör exempelvis inte mig totalsåga rush, jaco mfl bara för att jag inte gillar det? Det är så onödigt. "det här är skit", "fy fan va jävla dåligt", "han kan för fan inte sjunga".. ja ni tycker så och det får ni göra. Men det finns andra sätt att uttrycka att man verkligen inte gillar något.
Sen har era åsikter knappast något mer att göra hur trevliga eller otrevliga ni är som person.
Riktigt.
TDHP
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Surt hosse. Men kör vidare på ditt stuk. Att ratta på nån annans förstärkare är som att ratta på frun/flickvännen. Tokigt värre alltså.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

macahan skrev:Det är klart man får tycka olika, men oavsett vad man tycker så ska man inte basha nånting. Att basha är ett svagt beteende. Ni hör exempelvis inte mig totalsåga rush, jaco mfl bara för att jag inte gillar det? Det är så onödigt. "det här är skit", "fy fan va jävla dåligt", "han kan för fan inte sjunga".. ja ni tycker så och det får ni göra. Men det finns andra sätt att uttrycka att man verkligen inte gillar något.
+1!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Inlägg av Marshall »

Sant!
Chriller skrev:
InläggPostat: ons jan 23, 2008 3:41 Rubrik:
Pelle Almqvist Howlar ju, det är en annan sak.

Tyckande är skoj och måste tillåtas.
Min förrförra tjej hade en kompis som på allvar sa till sin kille:
"Du tycker fel".
That's fucked up!
Dylika kvinnor skall dumpas ASAP.
Gäller även så kallade "vänner"
Livet är för kort för att låta sig toppridas av idioter...
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Innan jag släpper detta ska jag bara inflika en liten sak.
Har nån försökt sjunga stämsång med någon som inte kan?
Det har jag...

Tack.
TDHP
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

TDHP skrev:Innan jag släpper detta ska jag bara inflika en liten sak.
Det har jag...

Tack.
Jag har sjungit duett och stämsång med eilert pilarm. Tro om det kan vara ett tillräckligt svar...
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Hellish skrev:
Det har jag...

Tack.
Jag har sjungit duett och stämsång med eilert pilarm. Tro om det kan vara ett tillräckligt svar...
:lol: Jösses!
TDHP
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

TDHP skrev:
Hellish skrev:
Det har jag...

Tack.
:lol: Jösses!
Respect!
Själv har jag just börjat med stämsång. Kul, men svårt.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev:
blackparkas skrev:
TDHP skrev:

Märkligt resonemang...
Det är ju DU som tydligen tycker att dom sjunger dåligt, inte jag.
Inte ens Bob Dylan sjunger FALSKT särskilt ofta, att han inte (ENLIGT MIN ÅSIKT) har nån vidare sångröst är en helt annan sak.

Har du hört Dylan Live?
Det har jag, har även en bootleg från det tillfället (Globen.... 01/02 nå´n gång vill jag minnas).

Jag tycker alla tre dessa (Jagger, Dylan, Cash) sjunger/sjöng bra, de sjunger inte rätt alltid, men det har mindre betydelse.

Sen undrar jag verkligen Macahan varför man inte kan få säga att något är skit om man tycker det?
Jag har ju sagt varför jag tycker det är skit, och jag har sagt att JAG TYCKER det är skit. Varför får man inet tycka det? VAH? VAH? ;)
Eller får man tycka det men inte skriva det!?
Hur kan du ta det så personligt om jag gnäller på en grupp som har blivit så sanslöst stora i Sverige så att man är uppfattas som dum i huvudet om man inte tycker det är bra?

Jag hajjar inte....!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:
TDHP: Jag antar att du är en av de som tyckte Idol-Amanda sjöng kasst?
Personligen så var det hon som gjorde att jag kunde stå ut med den där skiten i höstas när jag skulle vara social med min fru.
Tack Amanda.
På platta, med autotune funkar det.
Tänker på den nya hiten...men att höra henne framföra den live får mig att vilja krypa ur mitt eget skinn.

Jag kan älska sångare som sjunger out-of-tune.
Van Morrison.. Tom Petty... Ray Charles för att ta några exempel.
Men det beror på hur man sjunger o.o.t.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

macahan skrev:nä nu får ni ta å lugna ner er.. på riktigt.
Kent var helt fantastiska fram till och med isola.. (HÄR finns inte en smiley, jag menar det)
Det finns hur många fantastiska låtar som helst där. (HÄR finns inte heller en smiley, jag menar det också)
Har ingen koll på skivor och så....men jag diggar verkligen oxå Kent.
Störde mig enormt på deras attityd förr...men deras låtar trängde undan det.

Når jag inte avstängningsknappen tillräckligt snabbt när Håkan Hellström dyker upp på radion kan det gå illa.
Skulle fungera som tortyrmetod på mig, verkligen!!
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Svarte_Jack skrev:Surt hosse. Men kör vidare på ditt stuk. Att ratta på nån annans förstärkare är som att ratta på frun/flickvännen. Tokigt värre alltså.
Hade någon rattat på min fru så hade handkirurgerna fått jobbat skift vääääldigt länge! :twisted:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

blackparkas skrev:Sen undrar jag verkligen Macahan varför man inte kan få säga att något är skit om man tycker det?
Jag har ju sagt varför jag tycker det är skit, och jag har sagt att JAG TYCKER det är skit. Varför får man inet tycka det? VAH? VAH? ;)
Eller får man tycka det men inte skriva det!?
Hur kan du ta det så personligt om jag gnäller på en grupp som har blivit så sanslöst stora i Sverige så att man är uppfattas som dum i huvudet om man inte tycker det är bra?

Jag hajjar inte....!
Därför att jag inte sagt något om att någon är dum i huvudet för att dom tycker så..
men det är för mig som lyssnat på kent då deras 3 första skivor kom en sån klassisk kommentar från de som inte egentligen gett det en chans samt vill gå "emot strömmen" bara för att dom vill.

Men kom igen lixom om du skulle posta 5 band som du lyssnar på skulle jag säkert kunna säga att 2-3 stycken av dom är skit om för att jag tycker det, endast för att det verkligen inte är min bag.

men det är väl inte det som det handlar om. Jag tycker inte om kents attityd, jag tycker heller inte om det som dom gjort sedan isola för maken till intetsägande musik (med tanke på vad de gjort innan) finns inte. Men samtidigt så är det en bigger picture runt det här. Man får säga att man tycker det är skit om man tycker det, men samtidigt är det en jäkla skillnad att säga att något är skit och att basha.

du drar för stora växlar barkas..

Att man inte får kritisera någon för att de blivit sanslöst stora, mainstream och överskattade är inte sant. man får göra det om man vill, men då är det snarare det man stör sig på än musiken.
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Inlägg av Marshall »

Geddy_Lee skrev:
Når jag inte avstängningsknappen tillräckligt snabbt när Håkan Hellström dyker upp på radion kan det gå illa.
Skulle fungera som tortyrmetod på mig, verkligen!!
Asg! :lol:
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

jag ska låsa in geddy i bilen i april och spela håkan följt av hästpojken, broder daniel och bad cash quartet och sist men inte minst almedal som dom väl heter.. ännu bättre sångkapacitet än håkan.. håkan har tillochmed gjort en cover på en av deras låtar..
Senast redigerad av macahan den ons 23 jan 2008, 17:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Inlägg av Marshall »

macahan skrev:jag ska låsa in geddy i bilen i april och spela håkan följt av hästpojken, broder daniel och bad cash quartet och sist men inte minst almedal som dom väl heter.. ännu bättre sångkapacitet än håkan.. håkan har tillochmed gjort en cover av en av deras låtar..
Asg! :lol: Igen..
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

macahan skrev:jag ska låsa in geddy i bilen i april och spela håkan följt av hästpojken, broder daniel och bad cash quartet och sist men inte minst almedal som dom väl heter.. ännu bättre sångkapacitet än håkan.. håkan har tillochmed gjort en cover på en av deras låtar..
Jag kommer att bekänna en massa saker som jag aldrig gjort. :(

Om du sen toppar det med Enya och "I´m a big big girl" på panflöjt,
så går jag nog i fängelse bara du stänger av. :?
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

aah.. och sen jäklar kommer pan-dana!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Nee...sen kan du hämta de där jäkla panflöjtstunnelbaneindianerna och låsa in dem i bilen med mig,
så kommer jag att gnugga sönder handlederna med bältesspännena och ta livet av mig.
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

aha.. du kan väl boka in indianerna för en spelning den helgen då geddan..
Skriv svar