Det finns ju väldigt många bra gamla pedaler som både är svåra att få tag i och när man väl hittar en kostar de skjortan. Det finns ju dessutom väldigt många bra nyare kloner som både är lätta att få tag i och inte kostar skjortan.
Jag funderar på om jag ska göra mig av med det gamla för att inte binda upp så mycket kapital som det så fint heter. Men gärna då till förmån för en bra klon. Det kanske ska läggas till att jag använder dem oerhört sällan.
Pedalerna jag funderar på är Ampeg Sub Blaster och Boss CE-1.
Sub Blastern har jag egentligen täckt upp med en OctaRay som gör det originalet gör men med bättre tracking.
Boss CE-1 är helt fantastisk. Mjuk, varm och heltäckande på något sätt. Det behövs varken kemiska eller organiska tilltugg för att få en att sväva iväg en smula när pedalen är på.
Jag rotade på nätet och fick fram att Retro-Sonic har en chorus som är gjord på samma krets som CE-1:an och på Youtube låter de likadant men prislappen är ju nästan densamma som den gamla Boss-pedalen.
Finns det andra Chorus-kloner som tangerar att låta som den gamla 2 kilo tunga CE-1?
...eller är jag helt ute och cyklar när jag ens tänker tanken på att göra mig av med originalen?
Fyll gärna på med fler kloner som är väldigt lika sina original.