Hallå! Mycket tid har gått bort de sista veckorna, har ju haft greppbrädesstrul så nånting! två greppbrädor från stewmac har jag fått som har varit dåligt skick. Förväntade mig mer.. en greppbräda är väl ok att den är off men att den andra ser likadan ut.. fyyy! Beställ inte färdigutsågat greppbräda från stewmac!
För drygt en vecka sedan skickade jag efter en från lmii; fick välja trä (finns många sorter att välja mellan!), radie, antal band och skallängd.. Tog emot denna idag, och denna verkar vara i skick, äntligen!! förutom att banden verkar sitta där dom ska tog jag mig en titt från sidan för att se hur mycket den slagit sig. Den är i princip spikrak, och jag insåg då skillnaden på greppbräda och greppbräda.. Båda från stewmac har varit böjda som bananer
Även om jag har strulat med greppbrädor har projektet rullat på i sakta gemak.. Jag har färdigställt ritningen och börjat bygga kroppen......

Jag har gjort fräsmallar för mickar, elektronik och för kroppen, och så har jag tagit ut al och valnöt i rätta dimensioner

Har limmat ihop albitarna som ska vara botten, och här har vi toppen i valnöt på limning

Blev inte nöjd med planhyvlingen av albiten så jag testade att handhyvla denna till perfektion

Väl nöjd med hyvlingen, centrerade jag dessa och slog in två spikar för att jag enkelt ska kunna föra bitarna ihop vid limningen och slippa den stora limkrisen

Använder en fanerpress vi har på skolan för att foga ihop kroppen, imorgon får vi se hur resultatet blir!!