Gitarrcombo

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
jbass
Medlem+

Gitarrcombo

Inlägg av jbass »

Vill gärna ha tips på en bra gitarrcombo. Kollar på modelling combos typ Line6 SpiderIII. Ska vara 30W+ och gärna en 12'a eller 2x10/12.

Vad rekommenderas?

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+
US Lakhead [courtesy DoggyD]
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Line6s förstärkare låter rätt tråkigt imo. Det finns så billiga rörförstärkare så köp en sån så har du ett schysst grundljud som du sen kan bygga på med pedaler om du vill ha effekter.
Peavey Classic 30 brukar finns billigt beggat, finns en annan billigare Peavey rörcombo(kommer ej på namnet nu) också men den tycker jag inte låter lika bra. Annars är deras bandit rätt ok fast det är ju transistor, ska du bara ha den hemma räcker det gott och väl.

Var ska du använda den?
Officiell stormästare i EB-orden
jockeseil
Medlem

Inlägg av jockeseil »

knedy skrev: ... finns en annan billigare Peavey rörcombo(kommer ej på namnet nu) ...

peavy valveking 112 menar du nog. en sån har jag som jag vill sälja :)
Användarvisningsbild
jbass
Medlem+

Inlägg av jbass »

jockeseil skrev:
knedy skrev: ... finns en annan billigare Peavey rörcombo(kommer ej på namnet nu) ...

peavy valveking 112 menar du nog. en sån har jag som jag vill sälja :)
Kan vara intressant. Var finns den? Vad begär du?

Användarvisningsbild
jbass
Medlem+

Inlägg av jbass »

knedy skrev:Line6s förstärkare låter rätt tråkigt imo. Det finns så billiga rörförstärkare så köp en sån så har du ett schysst grundljud som du sen kan bygga på med pedaler om du vill ha effekter.
Peavey Classic 30 brukar finns billigt beggat, finns en annan billigare Peavey rörcombo(kommer ej på namnet nu) också men den tycker jag inte låter lika bra. Annars är deras bandit rätt ok fast det är ju transistor, ska du bara ha den hemma räcker det gott och väl.

Var ska du använda den?
Hemma - med trummis och basist.

Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Du kan ju testa en sån Harley Benton 5w rörtopp från Thomann för 900spänn och så en Harley Benton-låda till den, typ en 412:a :mrgreen:
Officiell stormästare i EB-orden
jockeseil
Medlem

Inlägg av jockeseil »

jbass skrev:Kan vara intressant. Var finns den? Vad begär du?
Finns i Avesta. 2500 kan du få den för!
Har knappt spelat på den, köpte den i våras men så började jag spela bas i samma veva, så den har fått stått i stort sett orörd :P
Skriv svar