Vill gärna ha tips på en bra gitarrcombo. Kollar på modelling combos typ Line6 SpiderIII. Ska vara 30W+ och gärna en 12'a eller 2x10/12.
Vad rekommenderas?
Gitarrcombo
- jbass
- Medlem+
Gitarrcombo
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+
US Lakhead [courtesy DoggyD]
- knedy
- VIP medlem
Line6s förstärkare låter rätt tråkigt imo. Det finns så billiga rörförstärkare så köp en sån så har du ett schysst grundljud som du sen kan bygga på med pedaler om du vill ha effekter.
Peavey Classic 30 brukar finns billigt beggat, finns en annan billigare Peavey rörcombo(kommer ej på namnet nu) också men den tycker jag inte låter lika bra. Annars är deras bandit rätt ok fast det är ju transistor, ska du bara ha den hemma räcker det gott och väl.
Var ska du använda den?
Peavey Classic 30 brukar finns billigt beggat, finns en annan billigare Peavey rörcombo(kommer ej på namnet nu) också men den tycker jag inte låter lika bra. Annars är deras bandit rätt ok fast det är ju transistor, ska du bara ha den hemma räcker det gott och väl.
Var ska du använda den?
Officiell stormästare i EB-orden
- jbass
- Medlem+
- jbass
- Medlem+
Hemma - med trummis och basist.knedy skrev:Line6s förstärkare låter rätt tråkigt imo. Det finns så billiga rörförstärkare så köp en sån så har du ett schysst grundljud som du sen kan bygga på med pedaler om du vill ha effekter.
Var ska du använda den?
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+
US Lakhead [courtesy DoggyD]
-
- Medlem