Han är mer metal än ALLA. HUR kunde jag glömma honomBonafideYouth skrev:Geezer Butler (Jag anser han vara metal ja)

Han är mer metal än ALLA. HUR kunde jag glömma honomBonafideYouth skrev:Geezer Butler (Jag anser han vara metal ja)
Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin och alla de andra stora banden i den eranZoggeY skrev:Någon som anser att Geezer inte är metal?
Då den hårda rocken kom hette den på engelska hard rock, och döptes i svedala till hårdrock.Svarte_Jack skrev:Varför kan ingen fatta att hårdrock och metal är samma sak? Hårdrock är ju bara svenska ordet för helsike. Så tycker i alla fall jag.
Precis. Hårdrock och metal är inte samma sak. Där skiljer jag på begreppen. Hårdrock är mer av den äldre skolan, vintage om ni så vill, medan metal står för mer hi-tech. I alla fall i min värld och i min värld bestämmer jag.fieldflower skrev:Metal kom senare och syftet med det nya namnet måste ha varit att låta lite annorlunda än tidigare stilar...?
Således inte samma sak.
Jag hade en planch på Klas Ingesson!Geddy_Lee skrev:Det är ungefär som att enbart hylla Zlatan och Marcus Allbäck i fotbollslandslaget.BonafideYouth skrev:När det gäller metal så finns det två typer av basister, den coola och den spelskicklige!
Det finns folk som spelar mittfält och försvar som gör att sånna killar kan göra mål,
men aldrig får cred för det.
Vem fasen hade en affisch med Klas Ingesson hängandes i pojkrummet?
Är man enbart imponerad av fingerfärdig teknik kommer man aldrig att förstå, uppskatta, eller ens kunna leverera ett svängigt groove.
Cliff Williams 4 president!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V9fLcwmo8vU[/youtube]
Rock = hård musik (näe, inte idag men då den kom.)Svarte_Jack skrev: Metal = hård musik
Hårdrock = hård musik
Jag är inte så noga med genres. Är det hårt så äre hårdrock.
Har bott granne med Klas Ingesson!BonafideYouth skrev:Geddy_Lee skrev:Det är ungefär som att enbart hylla Zlatan och Marcus Allbäck i fotbollslandslaget.BonafideYouth skrev:När det gäller metal så finns det två typer av basister, den coola och den spelskicklige!
Det finns folk som spelar mittfält och försvar som gör att sånna killar kan göra mål,
men aldrig får cred för det.
Vem fasen hade en affisch med Klas Ingesson hängandes i pojkrummet?
Är man enbart imponerad av fingerfärdig teknik kommer man aldrig att förstå, uppskatta, eller ens kunna leverera ett svängigt groove.
Cliff Williams 4 president!
Jag hade en planch på Klas Ingesson!![]()
![]()
![]()
Jag uppskattar många andra sorters basister också, jag namngav bara de som påverkat Mig mest....
Nope!Svarte_Jack skrev:Varför kan ingen fatta att hårdrock och metal är samma sak? Hårdrock är ju bara svenska ordet för helsike. Så tycker i alla fall jag.
Jag är nog beredd att mena att de är otroligt mycket mer snäva i sina influenser, generellt sett,Svarte_Jack skrev:Gäddan: Dagens band har ju givetvis influenser från fler håll och skapar nåt nytt och unikt. Varför skulle de inte det?
Då tycker vi väl olika helt enkeltGeddy_Lee skrev:Jag är nog beredd att mena att de är otroligt mycket mer snäva i sina influenser, generellt sett,Svarte_Jack skrev:Gäddan: Dagens band har ju givetvis influenser från fler håll och skapar nåt nytt och unikt. Varför skulle de inte det?
vilket hörs i att deras musik i väldigt många fall är otroligt likriktad och befriad från inovativitet.
Om man lägger utseendet åt sidan så var det väl så att Cliff var en ödmjuk auktoritet i Metallica. De andra var väl lite mera osnutna duvungar i jämförelse. Cliff hade tydligen en ganska vidsynt musiksmak tex. När han dog var det ett hårt slag för de andra och basisterna efter har väl aldrig släppts in i skapandeprocessen vad jag förstått eftersom ingen skall komma in och tro att de kan ersätta "the almighty Cliff".ZoggeY skrev: Vad tycker vi om Cliff Burton då? Själv tycker jag att han var riktigt bra. Han framförde (i mitt tycke) grymma dist bassolon men presterade också väldigt bra basspel i Metallicas övriga låtar så länge han var med. A shame att han skulle dö. Nu har Metallica fått en ful body builder apa till bassist :/