fieldflower skrev:
Jag har kört/åkt en del Ford och tycker att de är likadana som alla andra vanliga bilar. Både komfortmässigt och utseendemässigt. Ford är liksom alla bilar lite olika, men inte tillräckligt olika för att stå ut.
Audi-utseendet var faktiskt lite roligt slickt då det kom, men nu är man van.
Jag är helt enkelt inte särskilt intresserad av helt vanliga bilar.
De skall vara sköna att köra, inte kosta en massa att köra och hålla igång, och hålla länge. Done deal för mig.
Ford är med i den kategorin, tillsammans med en hel drös andra (men inte alla...)
Köpa vardagsbil på utseende lär jag aldrig i livet göra, förutom åt det andra hållet. T.ex. Nissan Juke skulle jag aldrig kunna köpa, för jag kan inte leva med utseendet.
Skulle jag få för mig att skaffa hobby-bil nån gång skulle utseende och annat bli intressant, förmodligen på bekostnad av alla aspekter jag värdesätter i vardagsbil. Men det är liksom en helt annan sak för mig.
Isåfall så är du antingen inte mottaglig för vad som är kul eller inte kul att köra alt. så är du bättre på det än testpanelerna världen över.
Nya Mondeon har jag dock inte kört och knappt läst några tester om så huruvida den fortsätter vara en bil som är kul att köra ska jag låta vara osagt.
Kan inte hitta en enda likhet med Audi tror jag på nya Mondeon.
Tycker nya Mondeon sticker ut en del, inte lika mycket som Scorpion när den kom, eller när de gjorde generation 3 med grodögonen...
Skulle nya Mondeon kommit ut när det var tänkt, för 3-4 år sedan så hade den stuckit ut mer.
Den kom som "Fusion" i staterna för 3 år sedan eller nåt.
Men där har vi ju en del av svaret i alla fall.
Utseendet intresserar dig inte på bruksbilen, det är inte en parameter som lägger någon avgörande vikt i när du väljer bil. Det gör det för mig, tveklöst.
Vanliga bilar är vanliga bilar, vilket det brukar vara hos vanliga människor som anser att en bil är en bil.
Inget fel med det.
Tyvärr har jag fått lämna den där kombinationen av rolig familjebil när jag ställde av ST220:n då vi köpte S-maxen.
S-Maxen är i sin klass ovanligt trevlig, men de är inget som man bara för kul åker iväg en repa på en kurvig väg i.
Möjligtvis med 200hk dieseln och sportchassiet men... Det är det inte i vår...