Lyssna på mitt band!
- macahan
- Medlem+++
oooh.. snacka om att öppna en can of...
jag måste säga att det här är verkligen MIN bag. så jäkla mycket också!
Påminner om darcy vilket jag själv gillar väldigt mycket..
bra sångröst! Det saknas viss tajthet och nivåer i mixarna men låtarna är finfina.. passa er för att överdriva produktionen så det blir för amerikanskt.
å just det ja, uttalet kan vara bättre i vissa ord som låter lite väl svengelska...
Du får gärna maila över låtarna så man kan slänga in dom i playlisten..
btw.. indie och indie.. men hörnini.. borde ni verkligen heta tommys syster? ni låter bättre än det bandnamnet tycker jag..
bra sångröst! Det saknas viss tajthet och nivåer i mixarna men låtarna är finfina.. passa er för att överdriva produktionen så det blir för amerikanskt.
å just det ja, uttalet kan vara bättre i vissa ord som låter lite väl svengelska...
btw.. indie och indie.. men hörnini.. borde ni verkligen heta tommys syster? ni låter bättre än det bandnamnet tycker jag..
- blackparkas
- Medlem++++
Jag också!!bootsy skrev: Jag står dock fortfarande för innebörden i meningen till 100%.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- 200071
- Hedersmedlem
Men snälla nån, hallå!? Ska tyckandet ha nån trovärdighet här så måste man väl säga vad man tycker? Vi är väldigt snälla här på forumet och det gillar jag. Men om man bara ska säga vad man tycker om man gillar det hela så blir det ju helt meningslöst att be om kommentarer. Tycker man "medioker pop" bäst beskriver hur man upplever det så är det väl OK. Det handlar ju inte om några taskiga personangrepp.
- blackparkas
- Medlem++++
Visst.200071 skrev:Men snälla nån, hallå!? Ska tyckandet ha nån trovärdighet här så måste man väl säga vad man tycker? Vi är väldigt snälla här på forumet och det gillar jag. Men om man bara ska säga vad man tycker om man gillar det hela så blir det ju helt meningslöst att be om kommentarer. Tycker man "medioker pop" bäst beskriver hur man upplever det så är det väl OK. Det handlar ju inte om några taskiga personangrepp.
Men man kanske kan säga något mer... konstruktivt också...
Det är lätt att klanka ner på andras musik, andras insatser....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- bootsy
- Medlem+++
Fast jag tycker nog att det tillhör något bättre ton att utveckla lite mer när man kommer med kritik. Att bara säga "fult", "tråkigt", "dumt", "löjligt", "mediokert" etc. är onödigt och allmänt dålig stil.200071 skrev:Men snälla nån, hallå!? Ska tyckandet ha nån trovärdighet här så måste man väl säga vad man tycker? Vi är väldigt snälla här på forumet och det gillar jag. Men om man bara ska säga vad man tycker om man gillar det hela så blir det ju helt meningslöst att be om kommentarer. Tycker man "medioker pop" bäst beskriver hur man upplever det så är det väl OK. Det handlar ju inte om några taskiga personangrepp.
Jag menar verkligen inte att man ska hålla inne med vad man tycker. Men jag anser att man kanske bör behandla sina medforumiter med lite mer respekt än LeContrebasse gjorde i sitt första inlägg i denna tråd.
Tycker du att det är mediokert - utveckla dina tankar och förklara varför. Orkar du inte? Strunta i att uttala dig.
- Axman
- Medlem+
Svarte_Jack skrev:+1bootsy skrev:Nästan lika gott om surmagade "duktiga basister" som tycker att de har mandat att slänga ur sig otrevliga kommentarer utan ytterligare motivation.Le Contrebasse skrev:Jodå helt ok . medioker pop finns det gott om .
Håll truten.
+1
mysig musik

håll det enkelt, jag gillade att det inte var en massa stråkar och en stor ljudmatta. ("amerikanskt").
och tja bandnamnet, det har ju sin karaktär iaf!
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
- Svensson
- Forumvärd
Jag tycker att alla får tycka vad dom vill. Jag tycker också att man sticker ut hakan när man lägger ut nåt för lyssning/hyllning/sågnig.
Jag tycker dessutom absolut att man ska motivera varför man tycker som man tycker om man kommenterar något. Att skriva snärtigt formulerade sågningar eller hyllningar som inte bottnar i nåt är väl ganska uddlöst?
Jag tycker dessutom absolut att man ska motivera varför man tycker som man tycker om man kommenterar något. Att skriva snärtigt formulerade sågningar eller hyllningar som inte bottnar i nåt är väl ganska uddlöst?
- Steve
- Medlem
trevligt att du tyckte om låtarna! ge mig din mailadress så kan jag skicka låtarna.macahan skrev:oooh.. snacka om att öppna en can of...
Vi spelade in demon genom sensus och då har man 16 timmar till godo för inspelning och mixning så allt blev ju inte 100%
Det första jag sa när vi började spela in var vi inte skulle göra massa pålägg som vi inte pallar att spela live och att det inte fick låta överproduserat och amerikanskt

Allt vi spelar på demon spelar vi också Live (vi la dock till en akusitiskgitarr på dom två första låtarna) och så mycket rattande i mixen hade vi inte tid me...
Namnet Tommys Syster tyckte jag väl var lite lurigt början men jag har väl vant mig nu. Dom andra fem diggar det så vi kommer nog behålla det.
- macahan
- Medlem+++
alright, du har fått ett PM.Steve skrev: trevligt att du tyckte om låtarna! ge mig din mailadress så kan jag skicka låtarna.
Vi spelade in demon genom sensus och då har man 16 timmar till godo för inspelning och mixning så allt blev ju inte 100%
Det första jag sa när vi började spela in var vi inte skulle göra massa pålägg som vi inte pallar att spela live och att det inte fick låta överproduserat och amerikanskt![]()
Allt vi spelar på demon spelar vi också Live (vi la dock till en akusitiskgitarr på dom två första låtarna) och så mycket rattande i mixen hade vi inte tid me...
Namnet Tommys Syster tyckte jag väl var lite lurigt början men jag har väl vant mig nu. Dom andra fem diggar det så vi kommer nog behålla det.
Jag gillar poängen att kunna lira det man spelat in live faktiskt!