Lyssna på mitt band!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

oooh.. snacka om att öppna en can of...
jag måste säga att det här är verkligen MIN bag. så jäkla mycket också!
Påminner om darcy vilket jag själv gillar väldigt mycket..
bra sångröst! Det saknas viss tajthet och nivåer i mixarna men låtarna är finfina.. passa er för att överdriva produktionen så det blir för amerikanskt.
å just det ja, uttalet kan vara bättre i vissa ord som låter lite väl svengelska...

Du får gärna maila över låtarna så man kan slänga in dom i playlisten..

btw.. indie och indie.. men hörnini.. borde ni verkligen heta tommys syster? ni låter bättre än det bandnamnet tycker jag..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev: Jag står dock fortfarande för innebörden i meningen till 100%.
Jag också!!
:D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Men snälla nån, hallå!? Ska tyckandet ha nån trovärdighet här så måste man väl säga vad man tycker? Vi är väldigt snälla här på forumet och det gillar jag. Men om man bara ska säga vad man tycker om man gillar det hela så blir det ju helt meningslöst att be om kommentarer. Tycker man "medioker pop" bäst beskriver hur man upplever det så är det väl OK. Det handlar ju inte om några taskiga personangrepp.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

200071 skrev:Men snälla nån, hallå!? Ska tyckandet ha nån trovärdighet här så måste man väl säga vad man tycker? Vi är väldigt snälla här på forumet och det gillar jag. Men om man bara ska säga vad man tycker om man gillar det hela så blir det ju helt meningslöst att be om kommentarer. Tycker man "medioker pop" bäst beskriver hur man upplever det så är det väl OK. Det handlar ju inte om några taskiga personangrepp.
Visst.

Men man kanske kan säga något mer... konstruktivt också...
Det är lätt att klanka ner på andras musik, andras insatser....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

200071 skrev:Men snälla nån, hallå!? Ska tyckandet ha nån trovärdighet här så måste man väl säga vad man tycker? Vi är väldigt snälla här på forumet och det gillar jag. Men om man bara ska säga vad man tycker om man gillar det hela så blir det ju helt meningslöst att be om kommentarer. Tycker man "medioker pop" bäst beskriver hur man upplever det så är det väl OK. Det handlar ju inte om några taskiga personangrepp.
Fast jag tycker nog att det tillhör något bättre ton att utveckla lite mer när man kommer med kritik. Att bara säga "fult", "tråkigt", "dumt", "löjligt", "mediokert" etc. är onödigt och allmänt dålig stil.
Jag menar verkligen inte att man ska hålla inne med vad man tycker. Men jag anser att man kanske bör behandla sina medforumiter med lite mer respekt än LeContrebasse gjorde i sitt första inlägg i denna tråd.

Tycker du att det är mediokert - utveckla dina tankar och förklara varför. Orkar du inte? Strunta i att uttala dig.
Användarvisningsbild
Axman
Medlem+

Inlägg av Axman »

Svarte_Jack skrev:
bootsy skrev:
Le Contrebasse skrev:Jodå helt ok . medioker pop finns det gott om .
Nästan lika gott om surmagade "duktiga basister" som tycker att de har mandat att slänga ur sig otrevliga kommentarer utan ytterligare motivation.

Håll truten.
+1

+1

mysig musik :) en grej jag kom på att jag sakna var lite stämmor i kanon på untitled emellanåt, skulle bli jättefint...

håll det enkelt, jag gillade att det inte var en massa stråkar och en stor ljudmatta. ("amerikanskt").

och tja bandnamnet, det har ju sin karaktär iaf!
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Om man inte gillar "medioker pop" så ska man kanske inte ge en recension överhuvudtaget. Det är väl inte musiksstilen/genren man vill ha kommentarer på.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Contrabasen börjar ju med att skriva "Jodå, helt ok".
Det är väl inte så elakt?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
dereborn

Inlägg av dereborn »

Jag tycker att alla får tycka vad dom vill. Jag tycker också att man sticker ut hakan när man lägger ut nåt för lyssning/hyllning/sågnig.
Jag tycker dessutom absolut att man ska motivera varför man tycker som man tycker om man kommenterar något. Att skriva snärtigt formulerade sågningar eller hyllningar som inte bottnar i nåt är väl ganska uddlöst?
Användarvisningsbild
Steve
Medlem

Inlägg av Steve »

macahan skrev:oooh.. snacka om att öppna en can of...
jag måste säga att det här är verkligen MIN bag. så jäkla mycket också!
Påminner om darcy vilket jag själv gillar väldigt mycket..
bra sångröst! Det saknas viss tajthet och nivåer i mixarna men låtarna är finfina.. passa er för att överdriva produktionen så det blir för amerikanskt.
å just det ja, uttalet kan vara bättre i vissa ord som låter lite väl svengelska...

Du får gärna maila över låtarna så man kan slänga in dom i playlisten..

btw.. indie och indie.. men hörnini.. borde ni verkligen heta tommys syster? ni låter bättre än det bandnamnet tycker jag..
trevligt att du tyckte om låtarna! ge mig din mailadress så kan jag skicka låtarna.

Vi spelade in demon genom sensus och då har man 16 timmar till godo för inspelning och mixning så allt blev ju inte 100%

Det första jag sa när vi började spela in var vi inte skulle göra massa pålägg som vi inte pallar att spela live och att det inte fick låta överproduserat och amerikanskt :D
Allt vi spelar på demon spelar vi också Live (vi la dock till en akusitiskgitarr på dom två första låtarna) och så mycket rattande i mixen hade vi inte tid me...

Namnet Tommys Syster tyckte jag väl var lite lurigt början men jag har väl vant mig nu. Dom andra fem diggar det så vi kommer nog behålla det.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Steve skrev: trevligt att du tyckte om låtarna! ge mig din mailadress så kan jag skicka låtarna.

Vi spelade in demon genom sensus och då har man 16 timmar till godo för inspelning och mixning så allt blev ju inte 100%

Det första jag sa när vi började spela in var vi inte skulle göra massa pålägg som vi inte pallar att spela live och att det inte fick låta överproduserat och amerikanskt :D
Allt vi spelar på demon spelar vi också Live (vi la dock till en akusitiskgitarr på dom två första låtarna) och så mycket rattande i mixen hade vi inte tid me...

Namnet Tommys Syster tyckte jag väl var lite lurigt början men jag har väl vant mig nu. Dom andra fem diggar det så vi kommer nog behålla det.
alright, du har fått ett PM.
Jag gillar poängen att kunna lira det man spelat in live faktiskt!
Skriv svar