Ingen som går i basbyggar tankar och vill bygga en explorer, jag har delarna (jag tror jag har det som behövs i alla fall) men inte tiden. så om någon är sugen så får dom gärna köpa, jag har en gamal aria gitarr Explorer, en Warwick hals med stäm skruvar. MEC mickar aktiva 2st. och stall. Vad mer kan man behöva? KREATIVITET
För att förtydliga det hela så är det en komplett bas och en komplett gitarr
Senast redigerad av Roborock den tis 12 feb 2008, 17:51, redigerad totalt 2 gång.
Hellish skrev:Skulle vara skoj som fan att bygga. =) Men är inte basexplorerkroppen störra än gitarrvarianten? Tänkte om det är risk att det kan bli framtungt...
Hellish skrev:Skulle vara skoj som fan att bygga. =) Men är inte basexplorerkroppen störra än gitarrvarianten? Tänkte om det är risk att det kan bli framtungt...
jag har ingen aning om hur detta kommer att kunna bli eller om det går, jag bara gissar att det går om man har kunskap och fantasi, jag vet än mindre hur den kommer att te sig i färdig utförande
fratung blir den garanterat i vilket fall;)
Mjaa.. SKulle det varit en basexplorerkropp så vette fanken. De har ju rejäla bakpartier på kropparna. bakom stallet alltså. Ska vara om halsen och huvudet är svintungt..
fratung blir den garanterat i vilket fall;)
Mjaa.. SKulle det varit en basexplorerkropp så vette fanken. De har ju rejäla bakpartier på kropparna. bakom stallet alltså. Ska vara om halsen och huvudet är svintungt..
ja men axelbandsknoppen sitter väll på bakpartiet, väll...tror jag
lär väll vara värre än en thunderbird i alla fall, å den e ju framtung?
saft skrev:ja men axelbandsknoppen sitter väll på bakpartiet, väll...tror jaglär väll vara värre än en thunderbird i alla fall, å den e ju framtung?
Fast thunderbirden har ett större huvud än explorern. Så, det beror ju på vikten på warwickhals och huvud. I detta fall när kroppen är en gitarrkropp så tror jag att den kan bli ordentligt framtung. Bara att fästa ett ankare baktill så är det lugnt dock.
Jag vill ha 3000 kr för grejrna eller nått byte kom med förslag i så fall, då följer det med en BTB bas kropp också, en gitarrhals och mickar och allt för att en gitarr ska funks ( det är alltså en komplett bas och en komplett gitarr, så ledsnar man på att försöka bygga, ja då har man två instrument)