Bas explorer bygge ( nu med bilder )

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Bas explorer bygge ( nu med bilder )

Inlägg av Roborock »

Ingen som går i basbyggar tankar och vill bygga en explorer, jag har delarna (jag tror jag har det som behövs i alla fall) men inte tiden. så om någon är sugen så får dom gärna köpa, jag har en gamal aria gitarr Explorer, en Warwick hals med stäm skruvar. MEC mickar aktiva 2st. och stall. Vad mer kan man behöva? KREATIVITET :D

För att förtydliga det hela så är det en komplett bas och en komplett gitarr :D

Bild

Bild
Senast redigerad av Roborock den tis 12 feb 2008, 17:51, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
RobinoZombie
Medlem+

Inlägg av RobinoZombie »

bilder?;)
|Orange AD200MKI|Ampeg 610HLF|
|Gibson Ripper '74|Gibson G-3 '76 Oddball|Fender Precision '66|Fender AM Std '98|Fender Jazz 62RI '02|
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Skulle vara skoj som fan att bygga. =) Men är inte basexplorerkroppen störra än gitarrvarianten? Tänkte om det är risk att det kan bli framtungt...
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av saft »

Hellish skrev:Skulle vara skoj som fan att bygga. =) Men är inte basexplorerkroppen störra än gitarrvarianten? Tänkte om det är risk att det kan bli framtungt...
fratung blir den garanterat i vilket fall;)
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

Jag lägger upp bilder ikväll ( jag kan inte förstå att jag missade det efter snart två år på forumet) :D
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

Hellish skrev:Skulle vara skoj som fan att bygga. =) Men är inte basexplorerkroppen störra än gitarrvarianten? Tänkte om det är risk att det kan bli framtungt...

jag har ingen aning om hur detta kommer att kunna bli eller om det går, jag bara gissar att det går om man har kunskap och fantasi, jag vet än mindre hur den kommer att te sig i färdig utförande :D
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

saft skrev:
Mjaa.. SKulle det varit en basexplorerkropp så vette fanken. De har ju rejäla bakpartier på kropparna. bakom stallet alltså. Ska vara om halsen och huvudet är svintungt.. :)
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av saft »

Hellish skrev:
saft skrev:
Mjaa.. SKulle det varit en basexplorerkropp så vette fanken. De har ju rejäla bakpartier på kropparna. bakom stallet alltså. Ska vara om halsen och huvudet är svintungt.. :)
ja men axelbandsknoppen sitter väll på bakpartiet, väll...tror jag
lär väll vara värre än en thunderbird i alla fall, å den e ju framtung?
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Vad ska du ha för den då?
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

saft skrev:ja men axelbandsknoppen sitter väll på bakpartiet, väll...tror jaglär väll vara värre än en thunderbird i alla fall, å den e ju framtung?
Fast thunderbirden har ett större huvud än explorern. Så, det beror ju på vikten på warwickhals och huvud. I detta fall när kroppen är en gitarrkropp så tror jag att den kan bli ordentligt framtung. Bara att fästa ett ankare baktill så är det lugnt dock. :P
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

jag äger ändå för nuvarande historiens framtyngsta bas någonsin, så jag klarar nog av'et!
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

the_great_alfonzo skrev:Vad ska du ha för den då?

Jag vill ha 3000 kr för grejrna eller nått byte kom med förslag i så fall, då följer det med en BTB bas kropp också, en gitarrhals och mickar och allt för att en gitarr ska funks ( det är alltså en komplett bas och en komplett gitarr, så ledsnar man på att försöka bygga, ja då har man två instrument) :D
Skriv svar