the_great_alfonzo skrev:... har väl inget emot att stanna längre, det är mest att jag tar för givet att mina föräldrar no way in hell kommer låta mej sova över hos ett par gubbs som ni

...
Lustigt hur olika det är
OBS! Det här är inget påhopp eller kritiserande, alfonz!
Jag slås bara över hur olika det är i olika familjer, i olika delar av landet, i stan o på landsbygden etc etc
Min grabb är 15, ett år äldre än alfonz. För ett år sedan flyttade han hit upp till oss, (bodde med sin mamma i sthlm innan) och direkt blev det ju så att ibland var jag ute o lirade o frugan iväg på jobb.
Då ligger det på honom att se till att det brinner i pannan, att det handlas o finns det som behövs, att han passar skjutsar o bussar etc till o från både skola o aktiviteter.
Dessutom är det ganska vanligt att kompisar sover över hos varandra både på helger och i veckor. Blir enklare än att föräldrar ska skjutsa o hämta jämt.
I somras var han och en kompis på "LIVE" (Lajv?) i bergslagen i fem dagar, helt på egen hand. Vi hade såklart diskuterat det innan, men planering o genomförande av trippen var helt deras grej. Jag litar på honom, och han tar det ansvaret.
Är det jag som är blåögd och oansvarig, är bonzos folk's överbeskyddande, är min son exceptionellt "lillgammal", LURAR han mej att han tar ansvar, är bonzo extra omogen... eller är det bara olika?